OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20221058
Vi utökar nu med ytterligare en biståndshandläggare till vår uppföljningstjänst och vi söker dig som är en engagerad biståndshandläggare. Detta är en unik möjlighet för dig som brinner för myndighetsutövning att bidra med dina kunskaper till helheten.
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare med uppdrag för uppföljningar arbetar du med myndighetsutövning utifrån Socialtjänstlagen (SoL). I det dagliga arbetet har du en viktig roll att följa upp, utreda samt ompröva biståndsbeslut vid hemgång från slutenvård och korttidsboende. Du arbetar i team med en kollega och tillsammans har ni ett viktigt uppdrag för hela enheten då ni följer upp alla hemgångar från slutenvården och korttiden.
I tjänsten ingår att löpande föra och uppdatera statistik kring uppföljningar samt samverka med andra myndigheter och yrkesprofessioner. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillsammans med kollegor jobba med ständiga förbättringar för att kvalitetsutveckla verksamheten. Även om ni har ett specifikt uppdrag tillhör ni en sektion med 11 kollegor som arbetar nära varandra.
Kvalifikationer
• Socionomexamen eller annan universitets-eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• God kunskap om målgrippen och för målgruppen relevant lagstiftning.
• Flerårig erfarenhet av myndighetsutvöning.
• Annat kvalificerat arbete inom funktionshinderområdet.
• Arbetat i en politiskt styrd organisation.
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift sam kan motivera dina beslut på ett klart och tydligt sätt.
Meriterande:
• Fördjupande studier inom äldre-och/eller funktionshinderområdet.
• Erfarenhet av arbtete med personer med demenssjukdomar och/eller av arbete med personer med psykisk ohälsa.
• Arbetat i Lifecare-handläggare och Mina planer.
• Andra språkkunskaper.
• MI-utbildning eller annan utbildning inom samtalmetodik.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar själv ditt arbete, driver processer framåt i målets riktning och har förmåga att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer. Du har förmågan att hantera och kritiskt granska synpunkter och klagomål. Du kan prioritera samt göra etiska överväganden och ställningstaganden. Du har god förmåga att sätta dig in i andra människors situation och kan möta varje enskild person och dennes närstående utifrån deras individuella situation. Du erbjuder ditt stöd till kollegor vid behov och du ber dina kollegor om stöd när du själv behöver det.
Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.
Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag
Information om tjänsten
Anställningsform: Visstid 2022-05-01 - 2023-05-30
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2022-05-01 eller enligt överenskommelse
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval.
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.
Om arbetsplatsen
1 januari 2018 bildades den nya myndighetsavdelningen inom Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen i Malmö stad. Avdelningen ansvarar för myndighetsutövning för äldre och funktionshindrande utifrån respektive uppdrag. Avdelningen består av cirka 150 medarbetare indelade i tre enheter: SVU/korttid, ordinärt boende och SÄBO/ADM & utveckling samt en stabsfunktion. Vi är flera olika yrkeskategorier samlade inom myndigheten: chefer, biståndshandläggare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster/ fysioterapeuter, administratörer och utvecklingssekreterare. Vi sitter i ljusa och nyrenoverade lokaler i centrala Malmö på Storgatan med nära tillgång till kollektivtrafik.
Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård, rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Var med och bygg morgondagens vård och omsorg - Malmö behöver dig!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98