OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till vårt dynamiska team där vi värdesätter öppenhet, ordning och reda. Som en nyckelspelar i teamet kommer din roll att innebära att du följer, förklarar och påverkar vår ekonomiska utveckling. Tillsammans kommer vi att samordna och utveckla Centrics ekonomiska rapportering, beslutsstöd och de vanliga controllingprocesserna.
Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att ha en central position där du analyserar och följer upp våra bolags verksamheter och resultat. Vi söker dig som verkligen vill förstå resultaten och har förmågan att sätta dig in i olika affärsprocesser. Du kommer också att trivas med att stödja verksamheten i deras dagliga arbete genom utbildning, generell ekonomiinformation och systemstöd.
Det här är en klassisk controllertjänst med en twist. Vad som gör den unik är att du kommer att arbeta i en koncern med 13 nordiska bolag och en holländsk ägarstruktur. Dessutom är du en del av en företagskultur där du och dina kollegor gör hela skillnaden. Om du är redo för en spännande utmaning i ett inspirerande arbetsklimat och vill vara med och göra skillnad i vår koncern, så ser vi fram emot din ansökan.
Var är din arbetsplats lokaliserad då? Tja, var är DU lokaliserad? Vi kan erbjuda ett skrivbord i moderna lokaler med centralt läge i Oslo, Göteborg eller Sundbyberg. Arbetsledningen sker från Göteborg, men för oss är det viktigaste att hitta rätt person för jobbet inte att du nödvändigtvis måste bo i en viss stad.
Din profil och kvalifikationer
För att komma till sin fulla rätt i denna roll söker vi dig som är engagerad och nyfiken och inte är rädd för att säga vad du tycker. Du är trygg i att arbeta med att förändra och utveckla både affärsprocesser och administrativa processer. Du har en relevant högskoleutbildning och tänker alltid digitalt först!
Har erfarenhet inom ekonomi och controlling.
Är nyfiken och engagerad att följa och påverka verksamhetens resultat.
Kan anpassa dig till olika affärsprocesser.
Trivs med att vara en resurs och stödja verksamheten i deras dagliga arbete.
Meriterande om du har med dig Cognos Controller och Power BI, Tableau eller Qlik Sense.
Centric är ett av Nordeuropas största privatägda bolag och därför är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift samtidigt som du inte räds de nordiska språken då mycket kommunikation även kommer att ske med kollegor i Norge. ”Svorsk” är vårt andraspråk på i Centric. Digitalamöten funkar bra men ersätter inte att träffas på riktigt. Resor kommer att ingå i arbetet, därför är det viktigt att du har möjlighet att resa regelbundet inom Europa. Periodvis kan resandet vara omfattande men alltid planerat.
Varför ska du välja Centric?
Hos oss stängs inga kontorsdörrar och vi har en öppen kultur och dialog. På Centric har vi ett starkt fokus på en god arbetsmiljö och en hög arbetsglädje - vi sätter dig först. Våra anställda gör oss till dem vi är, därför investerar vi i vår personal genom att erbjuda en trygg arbetsplats där kollektivavtalet utgör en viktig grund.
Dessutom kan vi erbjuda goda möjligheter till kompetensutveckling, flexibla arbetstider och kontorsplats i Oslo, Göteborg eller Sundbyberg.
Om du är redo för en spännande utmaning i en inspirerande arbetsmiljö, och vill vara med och göra skillnad i vår grupp, ser vi fram emot din ansökan. Du söker på tjänsten genom att registrera din profil. Sök gärna redan idag, men senast den 15.november. Urval och intervjuer sker löpande.
Om du har några frågor, kontakta Finance Manager Nordic, Maria Kärrberg på +46709604797 eller HR Manager, Rikke Kalsveen på +4747292507.