Engagerad Customer Success Manager sökes!

Engagerad Customer Success Manager sökes!

Arbetsbeskrivning

Vi är på jakt efter en passionerad och engagerad Customer Success Manager för att stärka vårt team i vårt snabbväxande techbolag, Scaffcalc. Hos oss får du möjligheten att vara en nyckelperson som tar vårt customer success-arbete till nya höjder.
Om Scaffcalc:
Scaffcalc är en banbrytande aktör inom beräkningar av ställningar i byggbranschen och fungerar som en pionjär inom utvecklingen av innovativa 3D-programvarulösningar. Som SaaS-bolag tillhandahåller vi en molnbaserad tjänst där byggställningsbolag effektivt kan förstå sina konstruktioner, få materiallistor och visualisera sina projekt på ett effektivt och regelrätt sätt.
Din roll:
I rollen som Customer Success Manager kommer du vara nyckelpersonen som stödjer våra kunder i att maximera värdet av Scaffcalc. Du blir en rådgivande partner för våra kunder och spelar en central roll i deras framgång. Efter att säljteamet välkomnat en ny kund, överlämnas ansvaret till dig för att guida kunden genom onboarding och den fortsatta kundresan.
Du ansvarar för att säkerställa att kunderna har den kunskap de behöver för att effektivt använda Scaffcalc, genom förklaringar, utbildning, vägledning och kommunikation. Du tar även emot kundens önskemål och arbetar tillsammans med produktteamet för att forma vår roadmap utefter vad som är mest värdeskapande för kunderna. En viktig del av rollen är att kommunicera och lära ut nya funktionaliteter på ett pedagogiskt sätt genom olika kanaler, inklusive förinspelade videos, workshops och genomgångar.
Du kommer också att analysera och rapportera metrik för mer- & korsförsäljning för att stödja strategiska beslut och säkerställa hållbar intäktsökning från kundbasen.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har tre eller fler av dessa erfarenheter:
- Erfarenhet av arbete inom customer success eller kontoansvar med B2B-kunder.
- Stark kommunikationsförmåga i tal och skrift.
- Förmåga att förstå och analysera kundbehov och arbeta nära kunder för att utveckla deras verksamhet med vår mjukvara som grund.
- Passion för att driva kundnöjdhet och bidra till kundernas operationella effektivitet.
- Förmåga att arbeta både självständigt och som en del av ett team.
- Passion för innovation inom teknik och affärstillväxt.
Team och kultur:
På Scaffcalc värdesätter vi teamet och kulturen högt. Vi främjar samarbete och öppenhet, där varje individ spelar en avgörande roll för vår gemensamma framgång. Vi tror på eget ansvar och ger frihet att styra ditt arbete samtidigt som vi arbetar tillsammans för att ge en helhetsupplevelse genom hela kundresan.
Vi tror på mångfald och inkludering och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla kan vara sig själva och känna sig uppskattade för sina unika bidrag.
Vårt erbjudande:
Som Customer Success Manager hos Scaffcalc blir du avgörande för att hjälpa våra kunder lyckas. Du får jobba i ett snabbväxande SaaS-bolag tillsammans med ett fokuserat team. Vi erbjuder en schysst lön (fast), generös tjänstepension, 6 veckors semester, privat sjukvårdsförsäkring och maximalt friskvårdsbidrag.
Vi främjar en kultur som stöder arbete på distans och värdesätter flexibilitet. Vårt hemtrevliga kontor vid Domkyrkan står öppet för dig, samtidigt som vi uppmuntrar till att anpassa ditt arbete efter det som passar dig bäst. Vi värdesätter närvaro på kontoret, men förstår också behovet av att ibland kunna arbeta på distans.
Anställningsstart sker enligt överenskommelse, men vi ser helst att du kan börja så snart som möjligt eller i början av 2024. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att lära känna dig under fortsatta samtal på Scaffcalcs kontor. Slutkandidater träffar oss i teamet på en lättsam kulturintervju för att säkerställa ömsesidig passform och för att ge dig möjlighet att lära känna oss bättre.


Ansökan görs via:
https://scaffcalc.com/career/customer-success-manager

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scaffcalc AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 16 december 2023

Postadress

Kungsgatan 38
Göteborg, 41119

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024