OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Engagerad Demand och Inventory Planner till Volvo
Har du arbetat som Demand och Inventory Planner minst 4 år och har en masterutbildning inom logistik/matematik/ logistik eller liknande liksom goda kunskaper i Office, MS Access och Qlikview? Skulle du dessutom beskriva dig som engagerad, driven och resultatinriktad? Då har vi det rätta uppdraget för dig! Randstad söker nu en Demand och Inventory Planner till Volvo i Eskilstuna för start i augusti.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Eskilstuna
Omfattning: Heltid, start 6 augusti till och med 6 januari 2018.
Arbetsbeskrivning:
Här arbetar du på ett av Sveriges största företag som arbetar för att ligga i frammarsch. Du kommer arbeta tillsammans med andra Demand och Inventory planerare där ni arbetar för att säkra en effektiv planering och service.
Dina arbetsuppgifter som Demand och Inventory Planner kommer bland annat att innefatta;
• driva försäljnings- och verksamhetsplanering för tjänstemarknaden.
• övervaka, analysera och styra försörjningskedjan från en operativ nivå men också möjligheten att utveckla metoder och processer för att förbättra och skapa planeringsprocessen genom att kombinera traditionella tekniker med framtida teknik.
Kvalifikationer:
Här behöver du ha:
• minst 4 års erfarenhet från en liknande roll liksom Masterexamen inom logistik/matematik/statistik eller liknande.
• god datorkunskap inom Officepaketet, MS Access och Qlikview.
• kunskap om statistiska och matematiska datorprogram och modelleringsteknik. Förmåga att tillämpa och analysera stora mängder data för att utveckla prognoser och uppskattningar.
• kunskap om efterfrågan på prognostekniker och insatser (t.ex. affärstrender, säsongsmässighet, konsumtionsmönster).
• kunskap om specifika utbudskedjans förmåga, strategier och ömsesidigt beroende för att utföra kort och långsiktig planering, både vad gäller prognos och lager.
• mycket goda kunskaper i svenska liksom engelska i både tal och skrift.
Som person tror vi att du självständigt kan undersöka och lösa problem och tydligt kommunicera resultat liksom trivs i en teknisk miljö. Du triggas av utmaningar och är engagerad och driven i det du tilltar dig. Om du dessutom trivs att arbeta resultatinriktat och har en god samarbetsförmåga är detta en tjänst för dig.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-05-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Daniel Svensson | daniel.svensson@randstad.se [ mailto:daniel.svensson@randstad.se ] | eller Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se [ mailto:niclas.norenius.marander@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström