OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arena Personal AB är ett bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering inom områden som bl a kontor, ekonomi och lager/industri.Tyresö Bostäder är ett kommunalt aktiebolag som äger och förvaltar hyresrätter, och gör det med visionen att Tyresö ska vara en plats där människor vill leva och bo.Som hyresvärd arbetar Tyresö Bostäder därför med hela upplevelsen, den inomhus och den utomhus.Deras fastigheter och bostäder är attraktiva och passar för hyresgästernas behov.Men även livet utanför hemmet ska vara tryggt och kännas trevligt.Det är Tyresö Bostäders tanke om att skapa boendeglädje.Vi söker för Tyresö Bostäders räkning en hyresadministratör för rekrytering på deltid ca 75%.Företaget sitter i trevliga lokaler i centrala Tyresö och företagskulturen har högt till tak och genomsyras av en positiv stämning.I rollen som administratör ingår: . Handlägga störningsprocessen (samtal, klagomåls/varningsbrev, fakturaunderlag samt statistik) .Handlägga kravprocessen (påminnelser, samtal, anstånd, upprätta och bevaka avbetalningsplaner, inkassokrav, uppsägnings- & avhysningsärenden) . Hantera interna förturer (medicinska och ekonomiska) .Handlägga kommunens lägenhetskontrakt . Kontakter med hyresgäster via telefon och besök . Myndighetskontakter (bevakningsföretag, inkasso, kronofogden, hyresnämnd, tingsrätt) .Samarbeta med kommunens bostadskonsulent och sociala förvaltningar . Medverka vid bokslutsarbete (ge förslag till avskrivning hyresfordringar) . Avlösning reception enligt schema . Upprätta rutinbeskrivningar inom eget ansvar .Medverka i den individuella utvecklingsplanen .Medverka i avdelningens målstyrning . Medverka till att beslut, policys, lagar och förordningar samt moraliska och etiska grundvärderingar följs . Medverka till god stämning och arbetsklimat inom gruppen och bolaget samt jobba efter Tyresö Bostäders kärnvärden Vi söker dig som har gymnasiekompetens eller motsvarande.Du ska tidigare ha arbetat med liknande arbetsuppgifter innehållandes mycket kundkontakter, administration och kravprocesser.Det är viktigt att du har god kunskap om hyreslagen.En grundläggande ekonomisk förståelse är ett måste för att förstå processen i sin helhet.Det är mycket meriterande om du har gedigen erfarenhet av inkasso. För att lyckas i rollen behöver du vara vetgirig och stimuleras av att arbeta med många kontakter både internt och externt.Du är medmänsklig och ödmjuk till din personlighet men kan bibehålla hög integritet i pressade situationer.Vi tror att du har ett genuint intresse för samhällspolitik och kommunal verksamhet. Vi emotser din ansökan så snart som möjligt.Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelie Eriksson
Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00