OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
A-karriär är en del av A-Group som representerar starka varumärken inom omställning, bemanning, rekrytering, coachning och search. Årligen sysselsätter våra bolag omkring 3 000 medarbetare och samarbetar med cirka 500 kundföretag.
Som en fristående aktör för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha är vårt mål är att hitta långsiktiga och hållbara lösningar för våra deltagare att närma sig arbetsmarknaden genom effektiva och professionella processer samt verktyg. Vårt recept på framgång kan uttryckas i en kort mening: "Expertis och engagemang ger resultat".
I Göteborg har vi kontor i city, på Hisings Backa och i Högsbo/Frölunda. Då vi är en liten men väl sammansvetsad arbetsgrupp spelar varje medarbetare en avgörande roll för vår framgång. Vill du arbeta i en dynamisk miljö där just din insats bidrar till människors utveckling och gör skillnad? Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Du kommer arbeta med människor enskilt och i grupp. Arbetet följer vår unika metodik, OPC, där deltagarnas kunskaper, färdigheter, motivation och styrkor tas till vara. Avsikten är att hitta varje persons unika profil för att kunna ta nästa steg mot arbetsmarknaden.
Din arbetsuppgift är att planera, organisera, leda och genomföra de insatser som syftar till att deltagarna ska förbättra sina möjligheter att komma närmare arbetsmarknaden. Parallellt söker du aktivt efter jobbmöjligheter genom att kontakta arbetsgivare som matchar deltagarens kompetens.
Du fungerar som ett stöd till deltagaren i hela processen mot arbete. Detta genom regelbunden coachning, matchning och uppföljning. Löpande kontakter med näringslivet är en viktig del i arbetet.
Utbildnings- och erfarenhetskrav
På grund av myndighetskrav behöver du minst ha läst 180 högskolepoäng. Du måste också ha minst två års arbetslivserfarenhet.
Alternativt minst ett års eftergymnasial utbildning på heltid och minst tre års yrkeserfarenhet från arbete med personalansvar, karriärrådgivning, bemanning, rekrytering, studie- och yrkesvägledning eller motsvarande.
Personliga kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse.
För att lyckas med uppdraget som jobbmatchare/handledare ser vi att du är energisk, engagerad, har stort tålamod och drivs av att se resultat av dina prestationer. Du har ett coachande och rådgivande förhållningssätt, förståelse för människors olika förutsättningar och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.
Stora delar av tjänsten innebär ensamarbete där ditt omdöme, dina kunskaper och erfarenhet är direkt avgörande för din och dina deltagarens framgång.
Eftersom arbetet till viss del är administrativt behöver du ha goda allmänna datakunskaper samt tala och skriva svenska obehindrat. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Placering
Du kommer att vara placerad på något av våra kontor i Göteborg
Omfattning och arbetstider
Inledningsvis är tjänsten på 4 - 8 timmar/vecka. I ett senare skede kan ökad omfattning komma att erbjudas.
Anställningen inleds med en internutbildning i vår OPC-process, vårt avtal med Arbetsförmedlingen och administration.
Tjänsten lämpar sig mycket väl för studenter som söker ett jobb vid sidan om studierna eller för dig som är pensionär!
Du kommer att vara schemalagd dagtid på vardagar. Till viss del kommer du att kunna påverka ditt arbetsschema.
För denna tjänsten tillämpar vi löpande urval. Vänta därför inte med att ansöka!
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat.