OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Då vi erbjuder våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.
Vill du kombinera en professionell utmaning med ett utvecklande och meningsfullt arbete? Då kan rollen som Kundrådgivare på Fonus passa dig. Till vårt distrikt Göteborg söker vi en Kundrådgivare med utgångspunkt från vårt kontor i Borås. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Fonus tillämpar sex månaders provanställning.
Som Kundrådgivare är din viktiga uppgift att hjälpa människor i en svår stund att utforma ett personligt och vackert avsked. Det är ett förtroendeuppdrag där din kunskap, lyhördhet och ditt engagemang är avgörande för att kunna hjälpa kunderna att skapa just den begravning de önskar.
Vad önskar vi av dig?
För oss på Fonus finns inga standardbegravningar. För att passa som Kundrådgivare hos oss behöver du vara genuint intresserad av mötet med människor och ha en förmåga att lyssna in kundens önskemål. Ditt sinne och din förståelse för affären är viktig. Du har en hög social kompetens och måste alltså vara öppen, uppmärksam och lyhörd. Samtidigt känner du dig trygg med att aktivt hjälpa kunderna genom alla de val som behöver fattas i utformandet av en personlig begravning. Du får användning av ditt strukturerade arbetssätt och din noggrannhet. Din initiativförmåga och kapacitet att lösa problem värderas högt. För dig ska det kännas naturligt att vara Fonus ambassadör i sammanhang utanför kontoret som exempelvis att delta i nätverk och hålla föreläsningar.
Vårt övergripande mål är att erbjuda de bästa begravningarna. Vi vill att du har några års erfarenhet från kundservice och försäljning. För oss är det viktigt att du är flexibel och kan arbeta i hela vårt distrikt vid behov, ibland med kort varsel. Beredskap och tunga lyft kan förekomma. Du har god datavana kan arbeta obehindrat med Officepaketet. Du behöver också ha B-körkort och tillgång till bil.
För att spegla mångfalden i vår verksamhet ser vi gärna sökanden med olika etnisk bakgrund. Vi eftersträvar också en jämn könsfördelning i koncernens verksamhet. Vi ser gärna att du har en stark lokal anknytning och ett stort nätverk inom Borås med omnejd. Vi ser det även som meriterande om du som söker har gått Sensus utbildning till begravningsrådgivare.
Vad erbjuder vi dig?
Som medarbetare på Fonus kan du förvänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Du får stöttning av kunniga kollegor och dina arbetsuppgifter är meningsfulla. Din utgångspunkt blir vårt kontor i Borås där ytterligare tre personer arbetar. Vid tillfällen kommer du att arbeta på andra kontor, antingen på enmans- eller flermanskontor. Du kommer att hantera alla uppgifter kring en begravning med fokus på kundmötet, planering av begravning, agera ceremonivärd vid förrättningar och hålla kontakt med samarbetspartners. Du kommer även att genomföra transporter för avlidna.
Du påverkar dessutom genom delaktighet i koncernens affärsplan och värderingar. Vi träffas regelbundet i kontorsmöten, där aktuella frågor tas upp, och i gemensamma aktiviteter inom distriktet.
Begravningsbranschen är inne i en spännande förändringsfas med ny konkurrens och vi behöver vara framåtblickande och möta den nya tidens behov. Vi ligger långt fram i branschens digitalisering. Vi vill genom vår kunskap och vårt engagemang hjälpa människor att skapa ett personligt sista avsked. Vi sätter stor stolthet i att utforma de bästa begravningarna. I det arbetet har du som Kundrådgivare en helt central roll.
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och du får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, kollektivavtal till ett gediget kompetensprogram för att kunna utvecklas i din yrkesroll. Vi är stolta över våra tydliga mål; att vi ska må bra, trivas tillsammans och arbeta i ett klimat präglat av arbetsglädje.
Är du intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan senast per 2020-08-15. Intervjuer kommer att ske löpande.
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna:
Jessica Persson, Kundområdeschef, Tfn: 033-20 71 50
Katrin Johansson, Facklig företrädare Handels, Tfn: 0454-128 30