Engagerad kundservicemedarbetare sökes!

Engagerad kundservicemedarbetare sökes!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en organisation präglad av innovation, yrkesstolthet och engagemang och med den fasta övertygelsen om att erbjuda marknadens bästa läromedel? Har du ett intresse för skolans digitalisering och utveckling och trivs i en roll med mycket kundkontakt i skolans värld? Vill du vara med och bidra till att säkerställa bästa möjliga kundnöjdhet samt utveckla och förbättra etablerade processer och alltid sträva efter att nå en 'bäst i klassen' kundupplevelse? Sök då tjänsten som kundservicemedarbetare.

Sanoma - För dig som lär

Vi på Sanoma har skapat läromedel till svensk undervisning sedan 1993. Våra böcker och digitala läromedel används på mer än hälften av Sveriges skolor, vilket gör oss till en av landets största kunskapsförmedlare för barn, ungdomar och vuxna. Våra läromedel produceras av utbildade lärare, de är noggrant faktagranskade och anpassade till den svenska läroplanen. Vår vision är att göra det möjligt för alla lärare att på bästa sätt hjälpa varje elev att nå sin fulla potential.



Om rollen

Som kundservicemedarbetare får du en bred och varierad tjänst med fokus både på kundrelationer och interna kontakter. Rollen är utåtriktad men innefattar också en stor del administration. I tjänsten ingår även att tillsammans med teamet utveckla gruppens arbetssätt och processer i syfte att optimera resurser, minska sårbarheten och säkerställa hög kundnöjdhet.

Exempel på arbetsuppgifter:

* svara på kundfrågor och etablera goda kundrelationer genom olika kontaktkanaler
* skapa och hantera beställningar, returer och andra byten på uppdrag av kundens begäran
* administrera skolor, användare och licenser i alla våra digitala plattformar
* informera kunder om våra produkter och tjänster
* vägleda och utbilda kunder att förstå våra produkter och tjänster
* delta i produkt- och arbetsflödesutveckling

Du ingår i ett team som består av fem medarbetare, och rapporterar till kundservicechefen. Sanoma Utbildning sitter i nyrenoverade lokaler nära Södra station i Stockholm och har ca 80 anställda.

Vi söker

Vi söker en engagerad och serviceinriktad medaretare till vårt team. Är du en person med positiv attityd, god organisationsförmåga och utmärkt kommunikationsförmåga? Då kan du vara den vi letar efter! Vi söker dig som är i början på din karriär, och som har:

- Tidigare erfarenhet av arbete i reception, butik eller restaurang eller annan serviceinriktad roll
- God datorvana och förmåga att hantera olika administrativa system.
- Utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
- Stark organisationsförmåga och ett öga för detaljer.

Du har alltid kunden i fokus och brinner för att skapa goda relationer med olika typer av människor och har lätt för att snappa upp kundens behov som kan generera merförsäljning. Du lär dig snabbt och har lätt för att samarbeta, är strukturerad, organiserad och effektiv i ditt arbetssätt. För att lyckas med uppdraget är det en förutsättning att du har en god IT-mognad och har en gymnasieexamen.

Vad kan vi erbjuda dig?

Arbetstiden är 37,75 h per vecka. För tjänsten tillämpas fast lön, tjänstepension, försäkringspaket via kollektivavtal och högt friskvårdsbidrag. Förlaget erbjuder ett omväxlande och varierande arbete på en arbetsplats med stort engagemang och mycket arbetsglädje. Tjänsten är en tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på katarina.thomasson@jeffersonwells.se alt. 070-231 28 05. Fackliga företrädare: Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14. SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84

Sista ansökningsdag är 1 september 2024. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sanoma Utbildning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2024
  • Ansök senast: 22 september 2024

Postadress

Rosenlundsgatan 54
STOCKHOLM, 10064

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024