OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad person med stor erfarenhet av lagerarbete? Är du en lojal och prestigelös person som är redo att ta nästa karriärsteg i en roll med personalansvar? Då kan arbetet som lageransvarig på Magasin vara rätt för dig!
Tjänsten som lageransvarig innebär ett övergripande ansvar för det 3500 kvm stora lagret på Hedenstorp utanför Jönköping. Till din hjälp har du två medarbetare som du har personalansvar för. Tillsammans skapar ni ordning och reda och rätt förutsättningar för ett optimalt flöde. Magasin har ett par arbetstoppar under året, inför jul och inför sommaren, då man hyr in personal från bemanningsföretag och det ligger på lageransvarig att se till att bemanningen motsvarar behovet hos företaget. För den som har ett intresse och kunnande i mässor finns även möjlighet att vara en del av de mässor som företaget deltar i, då tillkommer även en viss mån av resor.
Som lageransvarig är du också den som ansvarar för transporter inklusive att, i samråd med inköp, ta in de transportörer som bäst lämpar sig för uppdrag till olika destinationer. Du är också den som utvärderar och följer upp transporter för att allt ska fungera optimalt. Förutom inköp av tjänster gällande transporter ansvarar du för inköp gällande förbrukningsartiklar och inventarier till lagret. I tjänsten ingår även övrigt lagerarbete så som plock, orderläggning och transportdokumentation.
För att lyckas i tjänsten krävs att du har stor erfarenhet av lagerarbete och lagerflöden samt transporter. Det är ett krav att du är van att hantera transportdokumentation och meriterande om du även kan tullhantering. Det är också meriterande om du kan Pyramid då det är affärssystemet man arbetar med idag.
Som person är du prestigelös, noggrann och lojal. Magasin är ett litet företag där det är viktigt att alla hjälps åt och förmågan att vara ansvarig för medarbetare som man delar arbetsuppgifter med är ett absolut måste i rollen. Det krävs därför mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för medarbetarna.
För tjänsten krävs körkort och tillgång till bil samt förmåga att göra dig förstådd på både svenska och engelska. Magasin har kollektivavtal, fem veckors semester och övertidsersättning. Sista ansökan är 22 augusti. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Anna Henebäck. Under perioden 24 juli till 15 augusti är möjligheten att få svar något begränsad men vi återkommer igen från den 16 augusti.
Magasin friend of brands är precis som namnet antyder; en vän av varumärken. Vi har idag en stor portfölj med välkända varumärken med hög kvalitet. För oss har kvalitet alltid varit ett av ledorden och som styrt vår verksamhet. Magasin friend of brands är ingen ny stjärna på himlen utan har lyst ända sedan 1971 även om sortiment och verksamhet har växt sedan dess så finns fortfarande själen och hjärtat kvar i verksamhet.
Idag har vi också vuxit och blivit en Skandinavisk leverantör med säljkontor i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Baltikum.