OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Kvickenstorpsskolan är en skola under uppbyggnad.
Skolan ska bli en F-9-skola med kapacitet på drygt 1000 elever. Skolan är belägen i Farsta, med närhet till centrum, kommunikationer och grönområden.
Inom några år ska skolan renoveras och byggas till för att bli en modern och ändamålsenlig skola.
Vi samarbetar med övriga skolor i Farsta, för en likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi vill att vår skola ska vara den bästa och naturliga valet för alla barn och unga som bor i vårt närområde och den bästa skolan för alla elever som går här!
Vår vision lyder: ”Vi bygger gemenskap där människor och lärande växer”. Vi söker kompetent, engagerad och kreativ personal som vara med att bygga denna skola tillsammans med oss! Kanske vill du vara med på denna resa?
Arbetsbeskrivning
Vårt fritidshem ska vara det bästa för våra elever. Genom att erbjuda en variation av undervisning och aktiviteter i en trygg och kreativ miljö ska vi bidra till elevernas hela utveckling. Fritidsverksamhetens unika uppdrag är centralt men samtidigt har vi ett kompensatoriskt uppdrag som bidrar till en helhetssyn på elevernas utveckling.
Vi söker nu en engagerad lärare i fritidshem som vill vara med att fortsätta bygga upp vår skola och den viktiga fritidsverksamheten. För oss är det självklart att vi arbetar tillsammans i team och det är särskilt viktigt under de första åren när verksamheten etableras och utvecklas. Tillsammans med dina kollegor i årskursteamet kommer du att ansvara för att utifrån styrdokumenten skapa goda förutsättningar för lärande under elevens hela skoldag.
Hos oss kommer du att arbeta med elevernas utveckling utifrån centralt innehåll och förmågor och du kommer också att tillsammans med dina kollegor vara ansvarig för att driva arbete med dokumentation och utvärdering av fritidshemsverksamheten. Du kan även komma att ha ämnesundervisning under skoltid. Förmåga att analysera och reflektera över lärandesituationen och det egna ledarskapet krävs liksom att verka för ett kollegialt lärande.
Vi förväntar oss också att våra pedagoger vill var drivande, aktiva och delaktiga i skolans utvecklingsarbete.
Kvalifikationer
Adekvat utbildning och legitimation ett krav.
Utöver adekvat kompetens och erfarenhet lägger vi stor vikt vid kompetens som på olika sätt kan bidra till att utveckla verksamheten inom ramen för skolans gemensamma utvecklingsarbete.
Övrigt
Vi tillämpar vanligtvis ett första urval genom gruppintervjuer vid våra rekryteringar.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.