OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Vill du arbeta i ett affärsorienterat företag som tror på individuellt ansvar i kombination med bra teamarbete? Trivs du i en platt organisationsstruktur med familjär stämning?
Nu söker vi en engagerad och lösningsorienterad leverantörsreskontraansvarig med systemintresse till vårt kontor i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifter
Hos oss kommer du att bli en viktig del i ekonomiteamet. Förutom det löpande arbetet kommer du även ansvara för att rationalisera och automatisera fakturaflöden samt driva förbättringsarbeten i form av utveckling av rutiner och processer. Du tillhör ett team på 8 personer och rapporterar till Redovisningschefen.
Dina arbetsuppgifter innebär bl.a.:
• Ansvara för leverantörsreskontrans samtliga flöden i Sverige
• Stöttning till utländska dotterbolag vad gäller rutiner och processer kopplade till leverantörsreskontran
• Effektivisering och utveckling av rutiner och processer kopplade till leverantörsreskontran
• Registervård i attestsystemet och se över attestflöden
• Avstämningar vid kvartalsbokslut
• Kontaktperson mot leverantörer
• Viss kundfakturering, främst internt
• Övriga på en ekonomiavdelning vanligt förekommande arbetsuppgifter
Vem är du?
Du är en utåtriktad och engagerad person med driv som är van att arbeta både självständigt och i team. Som person är du även lösningsorienterad, strukturerad och prestigelös och bidrar gärna med idéer. Du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att bygga relationer i en snabbrörlig och familjär företagskultur.
Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst ett par års arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra. Du har god systemvana och erfarenhet av att arbeta i Excel samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Om du även har erfarenhet av fastighetsbranschen eller av Visma Control och Visma DCE är detta meriterande.
Vi erbjuder
Du blir en del av ett varmt och engagerat team i en platt organisation som värdesätter flexibilitet och bra teamarbete.
I den här rekryteringen samarbetar Sagax med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström på tel. 070 751 93 43 alternativt marie.kallstrom@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om verksamheten
Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fm Verksamhetenastighetsinnehav uppgick till 3 480 000 kvadratmeter fördelat på 673 fastigheter per 31 december 2020. Sagax är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.
Sagax bedriver verksamhet i Sverige, Finland, Frankrike, Nederländerna och Spanien. Bolaget har 80 medarbetare varav 35 personer är anställda i Stockholm. Mer information finns på www.sagax.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52