Engagerad Logistikadministratör

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vi söker nu en engagerad logistikadministratör till vår kund i Borås. Du kommer att få arbeta med varierade administrativa uppgifter som samtliga är kopplade mot vårt kundföretags logistikverksamhet. Du blir en del av ett dedikerat team med lång erfarenhet inom branschen och får en möjlighet att utvecklas inom området. Tjänsten är till en början en del av vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du blir anställd av oss på Logent men arbetar ute hos vår kund. Du har fast månadslön och arbetar dedikerat mot en och samma kund under kontorstid. För rätt person kan det på sikt bli aktuellt med anställning direkt hos kund eller som tillsvidareanställd logistikkonsult hos oss på Logent. Planerat startdatum 1:a november eller enligt överenskommelse.


Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2015 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Om kunden

Vår kund är en global leverantör av transport och logistiktjänster. Du kommer att vara stationerad på deras lokala kontor i Borås men ha kontakt med kollegor, kunder och leverantörer runt om i Sverige och världen.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med varierade administrativa uppgifter som samtliga är kopplade mot vårt kundföretags logistikverksamhet. Vi tror att du trivs med kundkontakt och administrativa arbetsuppgifter då detta utgör grunden för tjänsten. Det dagliga arbetet utför i Officepaketet och i kundens egna logistiksystem.

Krav

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller administrativ arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har arbetat med administration i samband med logistikverksamhet och om du själv har arbetat inom lager och logistik. Då mycket av administrationen sker på engelska bör du ha goda engelskakunskaper i tal och skrift. Du har stor vana av Officepaketet och om du har erfarenhet av andra logistikorienterade program är även det meriterande. Du är van vid att arbeta på ett strukturerat sätt och som person är du driven och resultatfokuserad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Magnus Larsson

Konsultchef Jennifer Lindberg

Consultant Manager Caroline Persson

Konsultchefsassistent Andreas Hallström

Konsultchefsassisten Andreas Hallström

Emma Johnsson

Rekryterare Emma Johnsson

HR-chef Mari Talpila Wennström
08-41003161
Konsultchef Elin Nilsson

Emma Johnsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LOGENT AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 11 oktober 2016

Besöksadress

Hammarbyfabriksväg 29-31
Stockholm

Postadress

Box 92 403
Stockholm, 12030

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024