Engagerad medarbetare till vår supportavdelning!

Engagerad medarbetare till vår supportavdelning!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad kundtjänstmedarbetare till vårt team! I denna roll får du möjligheten att arbeta med våra företagskunder, hantera beställningar och ge högklassig service för att bygga långsiktiga relationer. Om du trivs med att lösa problem och vill vara en del av en utvecklande arbetsmiljö – då kan det här vara tjänsten för dig!
Om oss
Aprilice är en solcellsplattform som räknas som en av Nordens största solcellsbolag. Aprilice har sedan 2012 haft en stark tillväxt och har idag en god lönsamhet med över 1 miljard i omsättning. I en bransch som leds av snabb tillväxt och teknikutveckling har Aprilice tre hörnstenar: miljö, hållbarhet och innovation. Vår vision är att påskynda övergången till ren förnybar solenergi genom att hjälpa sina kunder att växa snabbare. Med 60 anställda hjälper vi till i över 10 000 solcellsprojekt varje år och fortsätter växa.
Med mål att stärka upp vår supportavdelning söker vi nu efter en kundtjänstmedarbetare som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa!
Kontoret är fn placerat i Täby men flyttar till nya lokaler intill Rotebro station i slutet av Q1 2025.
Om tjänsten som kundtjänstmedarbetare
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du ingå i ett team beståendes av fyra kollegor. Tillsammans med dina kollegor arbeta med att hjälpa och serva företagskunder över telefon och via mejl. Det kan röra sig om ärenden som prisförfrågningar och bokningar i vår B2B plattform.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Supportera företagskunder över telefon och mejl
Hantera reklamationer och returer
Representera Aprilice på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.



Om dig
Vi söker dig som har fullständig gymnasieutbildning samt något eller några års arbetslivserfarenhet av en roll inom service, kundtjänst eller liknande. Du har god kunskap inom Microsoft-paketet samt kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Erfarenhet från arbete i ett tillväxtbolag samt helhetsansvar för affärer är meriterande.
I rollen som kundtjänstmedarbetare är det viktigt att du är serviceinriktad och drivs av att hjälpa kunderna att hitta de bästa lösningarna. Du har förmågan att sätta kunden i fokus samt är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare är du en lagspelare som har en god förmåga att samarbeta internt med ditt team och med andra avdelningar inom Aprilice. Rollen kräver att du tar egna initiativ och har en förmåga att anpassa dig efter olika situationer och varierande arbetsuppgifter.
Varmt välkommen med din ansökan!
Omfattning: 100 % (Heltid)
Placeringsort: Täby, vi flyttar dock till Rotebro under slutet av Q1 2025.
Rapporterar till: Jennifer Wang, Chef Supportavdelningen
Sista ansökningsdag: 2024-12-05. Rekrytering sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågar om rekryteringsprocessen: Kontakta Madeleine Ragnell, HR-ansvarig på Aprilice på Madeleine.ragnell@aprilice.se
Skicka din ansökan till: hr@aprilice.se, märk din ansökan med Kundtjänstmedarbetare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aprilice TÄBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2024
  • Ansök senast: 5 december 2024

Postadress

Sjöflygvägen 35
TÄBY, 18362

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024