Engagerad nyutexaminerad ekonom till roll som ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Har du nyligen tagit examen och vill komma in i en bred roll där du får lära dig mycket inom ekonomi? Har du hög serviceförmåga och trivs i en varierad roll? Då kan rollen hos vår kund vara en utmärkt startgrop i karriären!


Som medarbetare på ekonomisupport kommer du arbeta i en varierad roll där du och dina tre kollegor hanterar det löpande arbetet gällande bolagets utläggsräkningar. Du kommer granska företagets utlägg och kontroller att de följer de policys som finns. Utöver detta arbete kommer du även att fungera som en stödfunktion till verksamheten där du hanterar utläggsfrågor och övrig administration kopplat till utlägg och företagskort.


Du kommer arbeta på ett stort och välkänt företag inom byggbranschen som har sina lokaler på Kungsholmen. Ekonomiavdelning består av ca 60 personer där organisationen står inför en spännande framtid gällande digitaliseringar och förenklingar av processer.


Din bakgrund
För att passa i rollen hos vår kund är det viktigt att du har ett intresse för ekonomi samt gillar att ge service. Troligtvis har du nyligen tagit examen inom ekonomi och söker nu efter en bred roll där du får en inblick i vad ekonomiarbetet innebär. Du vill även använda din kommunikativa förmåga samt gillar förbättringar och effektiviseringar. Har du tidigare arbetat som ekonomiassistent parallellt med dina studier är det meriterande men inget krav. Ett intresse och kunskap kring ekonomi är viktigt samt din serviceförmåga och samarbetsförmåga.


Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med stor chans till förlängning. Tjänsten är tänkt att starta omgående och arbetet utförs på heltid under fasta arbetstimmar- 07,45-16,00. Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan redan idag!


Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Koblet- 076647 16 44.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 december 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024