OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hemsjukvård.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du som inköpssamordnare med ekonombakgrund arbeta för att förvaltningen ska ha en effektiv inköpsorganisation samt genomföra åtgärder för att styra mot korrekta och kostnadseffektiva inköp? I så fall kanske du är vår nya medarbetare och kollega?
I ditt uppdrag ingår att ge förslag på en utvecklad inköpsorganisation utifrån rollerna beställare, förvaltningsadministratör och avtalsägare av förvaltningsegna avtal. Du kommer även att samarbeta med en processorganisation för köp av vård och omsorg som finns placerad på Uppdragsenheten.
Som inköpssamordnare
• företräder du förvaltningen i stadens inköps- och upphandlingsråd
• arbetar för ökad medvetenhet kring upphandlingsfrågor och att förvaltningen följer stadens policy och riktlinjer för inköp
• bistår med kartläggning av förvaltningens kommande inköpsbehov och samordning av oplanerade inköpsbehov i staden
• anmäler lämplig representation till referensgrupper
• utbildar beställare och kommunicerar med förvaltningen och med stadens upphandlingsenhet
Du driver även arbetet med ett förenklat och automatiserat systemstöd av inköp och upphandling.
I din roll som inköpssamordnare bidrar du genom ditt engagemang och ansvarstagande till utvecklingen av nämndens och stadens vård- och omsorgsverksamhet. Du kommer att bli en del av ett tryggt och kompetent team på Ekonomienheten med utrymme att arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt ha goda möjligheter att utveckla din kompetens.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har lägst en YH-utbildning inom inköp men helst en 3-årig högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet och särskilt äldreomsorg och funktionsstöd.
Du ska ha goda kunskaper i LOU, förnyad konkurrensutsättning och direktupphandlingar samt Hypergene, Unit 4 ERP och Proceedo.
Din ekonombakgrund säkrar din förståelse för kopplingen till budget och inköpens ekonomiska påverkan på kostnaderna.
Som person är du lyhörd, lösningsorienterad, professionell och noggrann lagspelare med känsla för service.
Du anpassar dig till nya eller ändrade förutsättningar och är delaktig i avdelningens förbättringsarbete. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.
ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Theandersson
031-278005
Kommunal Mölndal
031-27 10 81 / 27 11 82
Karin Eriksson
031-315 28 11
Benny Lindholm
Huseina Kamrudin
Mariette Petric
Simona Gaspar
031-315 28 26
Ing-Marie Videcél
031-315 27 42
Britt Kristiansson
Birgitta Bergqvist, Akademikerförbundet SSR
031-315 10 95