Engagerad och erfaren Servicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi nu en strukturerad Servicekoordinator med intresse för installationsbranschen. Vår kund är ett engagerat företag som utför entreprenader och service inom ventilation, värme, sanitet samt styr- och övervakning. Nu söker de en Servicekoordinator som ska arbeta med att ta emot felanmälningar och distribuera ut rätt personal. Felanmälningarna kommer in via telefon och mail och det är upp till Servicekoordinatorn att skicka ut rätt person med rätt kompetens för att åtgärda felet så snart som möjligt. I arbetet ingår även fakturering och andra administrativa uppgifter, som orderregistrering. Orderregistreringen sker i affärssystemet Entré och allt som görs loggas i Excel. Som servicekoordinator har du följande arbetsuppgifter:

- Ta emot felanmälningar och arbetsordrar
- Distribuera dessa till berörd servicetekniker och logga status
- Följa upp arbetsordrarna
- Sammanställa fakturor och fakturera
- Föra logg och se till att garantiservice utförs på projekt under garantitid
- Personalplanera inom service
- Följa upp arbetsordrar, dokumentera och statistikföra dessa
- Fakturera service, drift och ramavtal
- Övriga administrativa uppgifter kan förekomma

Uppdraget beräknas pågå i 6 månader med god chans till anställning hos kund därefter. Du arbetar 7-16 på kundens kontor i Danderyd.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen som servicekoordinator söker vi dig som har ett intresse för installationsområdet, dvs ventilation/rör/styr/ och elektronik. Det är starkt meriterande om du har någon tidigare erfarenhet eller kunskap inom området, men det är inte ett krav. Det är däremot ett krav att du har tidigare administrativ vana samt att du hanterar svenska och engelska flytande i såväl tal som i skrift. Du har goda kunskaper i Excel. Har du arbetat med fakturering tidigare är detta också meriterande för tjänsten.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som servicekoordinator söker vi dig som är en noggrann och strukturerad person. Du är social, utåtriktad och stresstålig och kan arbeta fokuserat under såväl toppar som dalar. Din sociala förmåga visar sig i din kontakt med kunder och medarbetare och du är en person som har lätt för att prata med andra. Vi tror också att du trivs i en roll där du får ta ansvar och arbeta som spindeln i nätet för att på bästa sätt kunna ge dina kunder rätt service. Vidare är du prestigelös och hjälpsam. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Danderyd

Tillträdesdag

Omgående

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 oktober 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024