OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd? Vår vision är att bidra till Region Östergötlands utveckling genom att skapa branschens bästa verksamhetsstöd.
Centrum för verksamhetsstöd och utveckling (CVU) levererar tjänster inom HR, ekonomi, arkivverksamhet, regional biblioteksverksamhet, vårdnära verksamhetsutveckling, folkhälsa, medicinsk teknik, IT, facility management och upphandling. Ett brett och spännande uppdrag med andra ord!
Vi utgör Region Östergötlands kompetensstöd inom alla våra discipliner. Målet är att skapa mervärde och underlätta för vården, våra chefer och för regional utveckling.
Arbetsbeskrivning
Som HR-rådgivare tillhör du enheten HR-stöd inom Affärsområde HR. Enheten leds av en enhetschef och för HR-direkt finns en samordnare som ansvarar för den dagliga operativa ledningen. Inom arbetsgruppen sker arbetet enligt en arbetsrotation, vilket innebär halva dagen med ärendehantering och halva dagen första linjen via telefon/e-post. HR-direkt är en servicefunktion för organisationen och därför är kundperspektivet av yttersta vikt. Du arbetar utifrån ett serviceinriktat förhållningssätt och ditt uppdrag är att hjälpa och vägleda kunder inom lön och HR.
Vi söker nu två HR-rådgivare till vår verksamhet.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig med en utbildningsbakgrund inom personal- eller beteendevetenskap. Du har goda kunskaper om HR- och löneområdena ur ett brett perspektiv. Du är van vid att arbeta med avtal, bestämmelser, lagar och regler och att självständigt tolka och tillämpa desamma i ditt dagliga arbete.
Relevant bakgrund är från HR- och lönerelaterat arbete och har du dessutom erfarenheter från en service- och supportfunktion eller från kundtjänst är det meriterande.
Då vi hanterar frågor via telefon och e-post är goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift, en förutsättning för tjänsten.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv, engagerad och serviceinriktad. Du är ansvarsfull och målmedveten i ditt arbete och du uppskattar att arbeta i ett nära samarbete med kollegor.
Att vara kundorienterad, strukturerad och kvalitetsmedveten ser du som en självklarhet. Det är även viktigt att vara anpassningsbar och kunna ställa om utifrån kundens behov och önskemål samt verksamhetens planering. Du behöver vara lösningsorienterad och utvecklingsinriktad för att trivas hos oss.
Anställning och information
Tjänsternas omfattning är 100 %. En tjänst är tillsvidare och en tjänst är ett vikariat för en föräldraledighet till och med 2017-08-31. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.
Upplysningar lämnas av:
Enhetschef HR-stöd Emil Eriksson, 010-103 06 35.
Facklig företrädare för Vision är Ann Johansson, 010-104 30 46.
Facklig företrädare för SACO är Ing-Britt Andersson, 010-103 03 26.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 12 februari 2017. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48