OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av löpande redovisning? Vill du arbeta i ett företag som är marknadsledande inom sin bransch? Välkommen att läsa mer och ansöka till tjänsten!
Om tjänsten:
Till vår konsultverksamhet och till en utav våra kunder söker vi nu en engagerad och kvalificerad ekonomiassistent, som kan börja omgående. Tjänsten är heltid och kommer att gälla i sex månader med möjlighet till förlängning. Vår kund finns i Mörbylånga.
I rollen som kvalificerad Ekonomiassistent är din uppgift att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och inbetalningar.
Till Ekonomiavdelningen inkommer varje dag cirka 80 fakturor, flertalet av dessa fakturor innehåller bifogade filer som ska tydas och bearbetas. Ett arbete som kräver både stort tålamod och noggrannhet, dessa ska hanteras med rätt precision för att rätt dokument ska sorteras in i rätt forum.
Det är oerhört viktigt att varje faktura matchas mot rätt inköp/objekt/kostnadsställe, vid avsaknad av denna information är det ditt ansvar att ta fram de uppgifter som får inköpet och fakturan att stämma överens. Denna viktiga uppgift kommer att kräva en stor portion av både uthållighet och envishet. Du arbetar stundtals i högt tempo nära kunder och leverantörer och du blir en mycket viktig del i organisationen.
Kvalifikationer:
Du som söker har jobbat i flera år med ovan beskrivna uppgifter. Har du dessutom erfarenhet från en större organisation är detta meriterande.
Som person är du analytisk, noggrann och ansvarstagande. Du är mycket bra på att kommunicera och har en god vana att strukturera ditt arbete. Du kommer att ha mycket kundkontakter och därför är du även social, serviceinriktad och jordnära som person. Tjänsten ställer höga krav på din flexibilitet och samarbetsförmåga då vår kund är under ständig utveckling och förändring vilket präglar arbetsmiljön.
Du är en van användare av MS Office med betoning på Excel och du har erfarenhet av något av marknadens redovisnings-/bokföringssystem.
Dina kunskaper i svenska och engelska är goda, både i tal och skrift.
Hur du ansöker:
Telin Rekrytering & Konsult blir din arbetsgivare och du söker tjänsten via vår hemsida, www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med ett löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Av säkerhetsskäl tar vi ej emot ansökan via e-post.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mary Winblad, telefon 070- 377 45 56 eller e-post mary@telinrekrytering.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad
Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455