OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en fena på att driva och leda projektteam inom byggprocesser och byggprojektering? Då har du hittat rätt!
Arbetet innebär
Domstolsverket söker en engagerad och målinriktad projektledare eller biträdande projektledare som är bra på att driva, leda projekt och projektteam.
Hos oss är ledarskap, medarbetarskap, tydlighet, struktur samt ordning och reda några av hörnpelarna i en framgångsrik projektledning.
Du kommer att arbeta med lokalprojekt inom Sveriges Domstolar från inledande behovsanalys, via förstudie, till ett projektgenomförande inkluderande projektering, upphandling och genomförande av byggåtgärder. Även löpande åtgärder av förvaltningskaraktär ingår i projektledarens ansvar.
Vi söker dig som har
- högskoleutbildning som civilingenjör/byggingenjör eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer är likvärdig
- erfarenhet av projektledning. Den erfarenhet du har med dig avgör vilken typ av projekt som du kommer att antingen leda eller medverka i
- kunskap och erfarenhet av byggprocesser och byggprojektering
- kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom byggområde
- meriterande är också erfarenhet av, och kunskap om upphandling enligt LOU, samt
- erfarenhet av förvaltningsåtgärder
Det är viktigt att du har förmåga att coacha och motivera dina kollegor och inhyrda konsulter i projekt. Du är kommunikativ, lyhörd och utåtriktad, och har lätt för att samarbeta och bygga relationer.
För att kunna ge bra stöd till Sveriges Domstolar med dess drygt 80 självständiga myndigheter så är hög kundorientering avgörande för att skapa goda relationer och tillit till avdelningens verksamhet. Du har en god analytisk förmåga och du arbetar strukturerat och resultatinriktat utifrån våra processer med stor beslutsförmåga.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vilka är vi
Lokalenheten består av 13 medarbetare som arbetar som byggprojektledare, inredningsprojektledare, ekonomer och fastighetsjurister. Vi utgör en av fyra enheter på Fastighetsavdelningen. Vårt uppdrag är att ansvara för Sveriges Domstolars lokalförsörjning, vilket innefattar inhyrning samt om-, till- och nybyggnation av domstolslokaler.
Domstolsverkets huvudkontor ligger i Jönköping och lokalkontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Här arbetar knappt 400 personer med att utveckla, administrera och stödja Sveriges Domstolar inom områdena IT, HR, kompetensutveckling, ekonomi, juridik, kommunikation, säkerhet och fastighet.
Övrigt
Anställningen är en tillsvidare på heltid med placeringsort Jönköping. Resor inom Sverige ingår i din anställning varför B-körkort är ett krav.
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593