OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nora kommun är beläget i den norra delen av Örebro län och är ingjutet mellan Bergslagens sjöar och skogar. Kommunen har ett fantastiskt kulturarv och ett rikt föreningsliv. Nora är en entreprenörskommun där små lokala företag lever sida vid sida med stora internationella bolag. Till antalet är vi ca 10 700 invånare och förväntas öka stadigt under kommande år. Dessa förutsättningar och närheten till det expansiva Örebro har gjort att allt fler vill bo och etablera sig i Nora kommun.
Vår utomordentlige kanslichef lämnar oss för nytt uppdrag och vi söker hans efterträdare.
Har du erfarenhet av projekt- och arbetsledning, är du en digital demokrat som värnar rättssäkerheten lika högt som en öppen, effektiv och digital offentlig förvaltning då är Nora kommun arbetsplatsen för dig.
Du kommer att fortsätta det pågående utvecklingsarbetet med att digitalisera och effektivisera verksamheten inför framtidens utmaningar.
Arbetsuppgifter
På vår kanslienhet ingår nämndadministration, registratur, arkiv, reception samt ansvar för allmänna val. På enheten finns 6 medarbetare. Som kanslichef har du en nyckelposition med många kontaktytor i organisationen. Kanslichefen är kommunens sakkunnige i administrativa frågor och har övergripande ansvar för ärendeberedningsprocesserna knutna till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och övriga nämnder. Kanslichefen ingår i förvaltningens ledningsgrupp. I uppdraget ingår också att vara kommunens signalskyddschef.
Kvalifikationer
Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. En bra bakgrund kan vara högskoleutbildning inom statskunskap, juridik eller offentlig förvaltning, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har mycket god digital förmåga och mycket goda språkliga och kommunikativa förmågor i svenska, i både skrift och tal.
Dessutom tror vi att du kan identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter och motiveras av utmaningar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Varaktighet och sysselsättningsgrad:
Tillsvidareanställning, 100 %
Tillträde:
Enligt överenskommelse
Upplysningar om tjänsten:
Isabell Landström, Kommundirektör 070-538 40 02
Mats Guldbrand, Kanslichef 070-764 50 10
Fackliga företrädare:
Kjell Arvidsson, AKAVIA 070-664 12 28
Klas Engholm, Vision 070-658 45 66
Övrigt:
Tjänsten är säkerhetsklassad och den som erbjuds anställning måste genomgå en säkerhetsprövning.
Välkommen med din ansökan redan idag, vi går löpande igenom alla ansökningar som kommer in. Sista ansökningsdag är 2020-10-12.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ewa Lindéh Björkman
Ann-Kristin Andersson
Anders Forsberg
Olof Jacobsson
LG Persson
Göran Antonsson
Stina Myrén
0587-81245
Annelie Gustafson
Stefan Nilsson
Linda Viberg