OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Olivia Personlig Assistans präglas av kunskap, känsla, närhet och tillgänglighet och därför finns vi med kontor nära dig och erbjuder kunder och assistenter - Mer känsla och omtanke!
Olivia Personlig Assistans kombinerar det stora assistansbolagets samlade kompetens och erfarenhet med det lilla lokalkontorets möjlighet att vara personlig och lättillgänglig. Via personalen på något av våra 10 lokalkontor erbjuds funktionshindrade råd och stöd när det gäller att anställa personliga assistenter och att administrera den personliga assistansen. Vi har idag 260 uppdragsgivare och närmare 1500 assistenter som gör ett fint jobb varje dag året runt. Som assistent hos oss får du genomgå ett gediget utbildningsprogram som både ger dig trygghet i din yrkesroll och kunden en säker assistans.
Vi söker dig som är driven och engagerad och som vill ingå i det fantastiska team som arbetar hos en 43-årig man med förvärvad hjärnskada boendes i Mölndal. Du som söker får gärna vara ungefär i samma ålder och dela intressen som mode, form & design, inredning, musik och att vistas i naturen.
Vardagen idag består mycket av rehabilitering, dvs. träning för att kunna förbättra och bevara förmågor, men naturligtvis också av det lilla extra som gör livet värt att leva; natur, resor och aktiviteter utanför hemmet.
För att uppnå det behöver han hjälp att aktiveras, stimuleras, kommunicera, sköta personlig hygien, äta, klä sig, sköta sitt hem osv. För att detta ska fungera krävs personer som är lyhörda, lugna och har ett stort tålamod. Egenskaper hos dig som söker är: glad, positiv, trygg, engagerad, samarbetsvillig, flexibel och ansvarsfull.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och social förmåga. Det är en hel del kontakter med nätverk och dokumentation till följd av det så du ska kunna uttrycka dig i tal och skrift. Det krävs att du har stabilitet och viss längd då förflyttning sker med levande stöd. Meriterande är erfarenhet av personer med förvärvad hjärnskada.
Vi söker en heltidstjänst (inkl jour) där arbetstiderna är dag, kväll och natt(jour), vardag som helg. Du behöver utöver din schemarad vara behjälplig att rycka in vid kollegors sjukdom och ledighet genom att visa på flexibilitet då vi kan behöva flytta om i schemat. Vi arbetar med samordnare i gruppen och möjlighet till att dela det uppdraget kan finnas efter en tids arbetet.
För att veta att du är intresserad av just det här jobbet vill vi att du svarar på följande fråga högst upp i ditt personliga brev: Om du var i samma situation som mannen ovan, vilka egenskaper skulle du då tycka var viktiga att dina assistenter hade?
Individuella löner, kollektivavtal finns.
Fortlöpande rekrytering. Tillträde med introduktion under februari och på schema från mars.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Menekse Alagöz
08-4427388
Jennie Erwing
08-522 825 51
Eva Horneij
0707-78 13 34
Camilla Larsson
018-4728001
Elisabeth Hesselgren
073-9429294
Matilda Sandberg
013-261710
Sara Axelson Sahlén
031-389 77 32
Monica Hjertstedt
018-472 8004
Ewa Ekholm
018-4728002
Anna Carlzon
0470-782600