OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som planerare på Orbit One har du en roll där du är navet mellan marknad, materialförsörjning och produktion i samspel med kundernas önskemål. Det är en utmaning att få till detta och för att trivas i rollen måste du gilla att ibland lösa ut lite svåra problem och hitta bästa lösningen tillsammans med dina kollegor, både för kund och företaget. Detta gör du med ett leende på läpparna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
-Planering av produktion så att produktionsresursen utnyttjas optimalt, och inom planerade kostnader. Planerar både serietillverkning och prototyptillverkning.
-Boka kundorder samt orderbekräfta.
-I samarbete med kunden ta fram och analysera prognoser.
-Ta fram order och beläggningsplan för produktion.
-Göra materialanalyser, lägga inköpsorder och bevaka leverans samt orderbekräftelser.
-Ta fram faktureringsunderlag vid avvikelse från standard.
-Medverka vid produktionsplaneringsmöten.
-Ha den dagliga kontakten med, och vara länken mellan kund och företaget i alla förekommande frågor (undantaget kommersiella).
-Medverka till utveckling av produktionsplaneringssystemet.
Kvalifikationer
Du har erfarenhet från elektronikbranschen på något sätt, gärna inom både serietillverkning och prototypkörning. Det är inte ett krav att ha arbetat som planerare tidigare utan bransch- och produktkännedom är mer meriterande. Dock bör du erfarenhetsmässigt ha jobbat med liknande arbete såsom koordinering, mindre projektledning och service på något sätt.
Utbildning inom MA är meriterande men inget krav.
Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
För övrigt har du mycket god datorvana, behärskar office-paketet och är van att arbeta i ett MPS-system (Orbit One har Monitor).
Som person trivs du med att jobba självständigt och driva dina arbetsuppgifter men ändå vara en del i ett team, där du bidrar med- och tar del av kollegors kunskap. Då du i denna roll är kittet mellan kund och produktion innebär det att du har många kontaktytor i ditt jobb. Detta ställer krav på att lyssna in för att förstå dina kollegor och kunder, jaga information både från kunder och kollegor, prioritera utifrån order och material, försöka lyfta blicken och se helheten och inte bara din specifika order samt fatta beslut för att komma vidare.
För att trivas i rollen måste du gilla att ha många saker på gång samtidigt i olika faser, arbetet är aldrig statiskt. Du blir aldrig klar för dagen utan arbetet är hela tiden föränderligt. Att kunna hantera stress, sätta gränser och kunna prioritera är avgörande för att trivas i denna roll.
Dessutom är det viktigt att vara professionell, serviceinriktad, trygg i dig själv, utan att behöva hävda dig på olika sätt, samt att vara prestigelös är viktigt och avgörande för att du skall lyckas i denna roll.
Vi är en stabil koncern med fokus på utveckling och långsiktiga kundrelationer.
Vi har en familjär stämning, högt i tak och korta beslutsvägar.
Passar detta in på dig så välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 17/9. Urval och intervjuer sker löpande så är du intresserad sök med en gång!
För mer information om tjänsten ring eller maila inköpsansvarig Niclas Swahn, 08-58751114 nisw@orbitone.se eller personalchef Åse Hamn, 0457-74288 asha@orbitone.se.