Arbetsbeskrivning
För att trivas i rollen som säljare på Elon Karlskoga är du en engagerad och driven person som ger allt och vill se resultat. Detta är ett flexibelt jobb där du är nyckelpersonen på flera olika områden i företaget. Du arbetar aktivt med att utveckla dig själv och har stora möjligheter att påverka butikens sortiment och inriktning.
För att du ska lyckas med detta bör du ha dessa egenskaper:
Affärsmanskap. Du har ett genuint intresse av att kunna marknaden samt att kombinera detta med kunskap för att kunna skapa ett så attraktivt erbjudande för kunden & samtidigt göra så bra affär som möjligt.
Social kompetens. Du har utpräglad social kompetens och kan föra samtal på ett lättsamt sätt. En av nycklarna till bra försäljning är att få kunden att prata och bygga relation. Du strävar efter att ge kunden den bästa möjliga upplevelsen.
Strukturerad. Du arbetar på ett strukturerat sätt och klarar av att hålla många bollar i luften samtidigt. Du har kontroll från offert till leverans. Det är viktigt för oss att man tar ansvar för sin kund. Återkoppling och att följa kundens hela resa hjälper dig att bygga relation, som i sin tur gör att kunden återkommer till oss och du skapar ett bra arbetsflöde för hela gruppen.
Engagemang. Du tar ditt arbete på allvar, du sätter en personlighet i det du gör. Du engagerar dig för att alla i gruppen når gemensamma mål. Att vara engagerad innebär att vi är personligt involverade i vårt arbete, har en stark känslomässig koppling till organisationens syfte, arbete och intresse.
Resultatsfokuserad. Du vill vinna, du vill vara bäst. Du vill visa upp positiva resultat och du använder den statistiken som finns för att åstadkomma dina mål. Du jobbar metodiskt med kund och på så vis hittar ett effektivt sätt att få upp intäkterna.
Ansvarsfull. Du tar ansvar för dina kunder och dina handlingar fullt ut. Du står med huvudet högt oavsett positivt eller negativt resultat. Du åtgärdar & tar lärdom när det blir fel och du föregår med gott exempel och ger energi & styrka till hela gruppen.
Effektivitet. Du arbetar effektivt med uppsökande av kund. till lämnande av offert och återkoppling. Du vill maximera dina arbetsdagar och få ut så mycket som möjligt av dom.
Detta är dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Aktivt hjälpa våra kunder som kommer till oss dagligen, med allt från service, reklamation, försäljning och tidsbokning. Detta sker både direkt i butik, på telefon, via mail och sociala medier.
Du ansvarar tillsammans med dina kollegor att rutiner följs, och att butiken håller en hög standard.
Du håller dig uppdaterad kring våra produkter och tjänster.
Du arbetar aktivt för att följa upp din egen försäljning och jobbar utifrån personlig budget och gemensam budget.
Du deltar i möten och utbildningar.
Du håller dig uppdaterad på aktuella uppsälj för att ge kunden en helhetslösning.
Du ser till att aktuella produkter finns i lager.
Du ansvarar för dina kunder och tillika kundorder och aktivt städar dessa i vårt affärssystem.
Tjänsten ligger på ca 82% sysselsättningsgrad
Kvälls- och helg jobb förekommer
Man erbjuds 6 månaders provanställning, sedan tillsvidareanställning
Lön enligt Handels kollektivavtal eller motsvarande
Maila in din ansökan redan idag, vi rekryterar löpande och kan komma att rekrytera tjänsten innan ansökningstiden är slut.
Din ansökan SKA innehålla ett CV samt ett personligt brev där du beskriver vem du är och vad du kan bidra med till vårt team.