OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av vårt engagerade team där vi arbetar för varandra och för andra?
Vi söker en samordnare som vill vara en viktig del av vår verksamhet inom vård och omsorg. Hos oss är god planering och snabb omställningsförmåga avgörande. Som samordnare spelar du en central roll i att koordinera och planera den dagliga verksamheten tillsammans med andra samordnare, chefer, sjuksköterskor och övrig personal inom samarbetsområdet.
Om oss: Linne Omsorg AB befinner sig i en spännande expansionsfas och du kommer ha möjlighet att vara med och starta upp nya verksamheter på andra orter. Som en viktig del av vårt team kommer du även att ingå i den operativa ledningsgruppen.
Linné Hemvård har i flera år fått utmärkelsen omsorg i Toppklass. Detta hade aldrig varit möjligt utan våra fantastiska medarbetare. Trots en stor arbetsgrupp med över 80 anställda, strävar vi efter samhörighet och god arbetsmiljö. Vi vill att våra medarbetare ska trivas och känna sig uppskattad.
Vi är idag kronobergs största privata aktör inom hemtjänsten samt hemsjukvård, och finns i Växjö & Ljungby. Vi har avtal med Växjö kommun och är godkända enligt IVO.
Arbetsuppgifter: Ansvar, planering och kommunikation
I rollen som samordnare kommer du att ha följande ansvar och arbetsuppgifter:
-
Planering och schemaläggning: Ansvar för att planera, schemalägga och fördela resurser på ett effektivt och rättsligt korrekt sätt.
-
Kommunikation och systemhantering: Hantera sjukanmälningar, VAB och andra frånvarorapporter i vårt relevanta system. Lägg till frånvaro i systemet för omsorgstagare. Konfigurera larm och hantera nyckelgömmor. Daglig kontroll av Lifecare, e-post och Link. Följa GDPR och arbetsrättsliga regler.
-
Samordning och rapportering: Delta i mätningar, hantera klagomål, avvikelser och rapportera till verksamhetscheferna.
Kvalifikationer: Administrativ kompetens och flexibilitet
För att trivas och lyckas i rollen som samordnare hos oss bör du uppfylla följande kvalifikationer:
-
Utbildning och erfarenhet: Utbildad undersköterska med några års erfarenhet av att arbeta inom hemtjänsten.
-
Administrativ förmåga: God administrativ förmåga med förmåga att strukturera och planera arbete på ett effektivt sätt.
-
Digital kompetens: Förmåga att använda olika digitala verktyg och snabbt sätta sig in i nya system.
-
Kommunikation: Tydlig kommunikation på svenska i både tal och skrift.
-
Flexibilitet och problemlösning: Förmåga att hitta lösningar på problem och vara flexibel i en verksamhet med varierande förutsättningar.
-
Samarbetsförmåga och självständighet: God samarbetsförmåga samtidigt som du kan driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt.
Anställningsvillkor och förmåner
-
Arbetstid: Heltidstjänst med en arbetsvecka på 37 timmar fördelat på alla dagar i veckan.
-
Provanställning: Vi tillämpar en sex månaders provanställning för att säkerställa att både du och vi trivs och att samarbetet fungerar väl.
-
Utdrag från polisen: Som en del av rekryteringsprocessen begär vi ett utdrag från polisens belastningsregister för att säkerställa en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och omsorgstagare.
-
Kollektivavtal och friskvårdsbidrag: Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsbidrag till våra anställda.
Om du är redo att vara en del av vårt team, där du får möjlighet att växa och göra skillnad, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. Startdatum efter överenskommelse. Rekrytering sker löpande och hanteras av Workforce rekrytering & bemanning.
Vi ber vänligt att alla ansökningar sker genom vår hemsida och då vi inte tar emot ansökningar via e-post eller telefon. Besök vår webbplats för att få mer information om hur du ansöker och ladda upp dina ansökningshandlingar. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan via vår officiella rekryteringskanal.