Engagerad supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Jordbruksverkets uppdrag som regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiskeri och landsbygdsutveckling är att arbeta för en hållbar utveckling, ett gott djurskydd, ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet och en livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna. Vi administrerar EU-stöd för jordbruket, landsbygden och fiskeområdet. Vi är 1 300 anställda och huvudkontoret ligger i Jönköping.

Jordbruksverkets IT är redan idag en av regionens största IT-avdelningar men vi vill bli ännu fler. Vi är drygt 180 anställda och konsulter som arbetar tillsammans i olika team inom hela systemutvecklings- och drift processen, från projektledare till IT-arkitekter, systemutvecklare, servicedesk, programmerare och infrastrukturtekniker. Vår arbetsplats har ett modernt arbetssätt och vi använder den senaste tekniken.
Servicedesk är den första kontakten med IT-avdelningen för Jordbruksverkets medarbetare och konsulter. Vår servicedesk består av ett team på 6 personer där vi alltid har kundens upplevelse av service och bemötande i centrum.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt arbete som supporttekniker omfattar lösning av första linjens supportärenden. Du arbetar med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Active Directory, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS System Center, skrivare och konferensutrustning.

Du verkar för ett gott samarbete mellan servicedesk och övriga delar inom IT-avdelningen samt andra avdelningar och underleverantörer till Jordbruksverket. Detta gör du tillsammans med i övriga i teamet i en kreativ miljö där vi har högt i tak och roligt på jobbet.

Som supporttekniker tar du ansvar för att dina arbetsuppgifter utförs och kommuniceras på ett professionellt sätt. Du bidrar även till att ständigt förbättra verksamheten med kunden i fokus.

I ditt arbete kommer du även att hålla i minde utbildningsaktiviteter, då vi vill att våra kunder skall ha god kunskap om våra system och vår tekniska plattform.

Jordbruksverkets IT växer och möjligheten att göra intern karriär är mycket goda. Hos oss finns utvecklingsmöjligheter för alla – oavsett om du vill utvecklas på bredden eller på djupet.

KVALIFIKATIONER
Ingen dag är den andra lik. Våra användare har en rad skiftande önskemål och behov. Därför är det viktigt att våra användare får ett positivt bemötande av tekniskt kunnig personal.

Alla tycker inte att teknik är lika fascinerande som vi på IT-avdelningen! Därför förutsätter vi att du är en god kommunikatör som får det krångliga att låta begripligt och det tekniska att bli hanterbart för våra användare.
Du sprider positiv energi och ser lösningar istället för problem. Du är inte rädd för att ta tag i knepiga ärenden och du sätter alltid kunden först.
Helt enkelt - du tycker att problem är till för att lösas och vill hela tiden lära dig nya saker.

Du behärskar det svenska språket både i tal och skrift mycket väl.

Du har tidigare erfarenhet av IT-servicedeskarbete i första eller andra linjens support, gärna i en stor organisation.
Meriterande är om du har högskoleutbildning inom IT eller motsvarande.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Jordbruksverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Vi eftersträvar mångfald bland våra anställda.

Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.
Fyll i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte skickas med via offentliga jobb. Det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.

Tack för att du söker arbetet genom offentliga jobb!

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Markus Milerup
036-15 50 95
Enhetschef Urban Petrén
036-15 52 08
SACO Leif Bengtzohn
036-15 60 16
ST Helen Möller
036-15 62 61
Enhetschef Erika Wärn
036-15 52 27
Avdelningschef Carina Arnesson
036-15 52 49
SACO Hossein Salimi Brujeni
036-15 59 82
SEKO Mikael Johansson
031-429582
SEKO Thomas Gorin Weijmer

SACO Kirsi Heinonen
036-15 63 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jordbruksverket, IT-avdelningen Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående.
  • Publicerat: 26 oktober 2016

Besöksadress

55182
None

Postadress

Vallgatan 6
Jönköping, 55182

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024