OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varför ska du jobba hos Releasy?
Kanske arbetar du som ledare inom ett serviceyrke och vill testa något nytt? Eller finns du inom Kundtjänst och vill ta nästa steg i karriären?
Releasy söker en engagerad Teamledare som kan leda ett team inom Kundservice. Dina framtida medarbetare tar emot kundärenden via telefon, mejl och chatt från företag som DN, Expressen, Axfood , Färdtjänst och SL.
Vi söker dig med ambitionen att vara en stöttande ledare som coachar sina medarbetare mot företagets mål och individens utveckling. Som ny Teamledare på Releasy får du utbildning i din nya roll och coachning av din närmsta chef.
Snabbfakta
Roll:
Teamledare
Plats:
Linköping, Mjärdevi
Omfattning:
100%
Lön:
Månadslön enligt kollektivavtal.
Arbetstider:
Huvudsakligen dagtid kontorstider men kväll och helg förekommer regelbundet.
Startdatum:
Enligt överenskommelse, det finns möjlighet att starta omgående.
Ansökan stängs:
2022-02-28
Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Hos oss erbjuds du
Vi söker dig som
• Drivs av goda resultat och att arbeta mot tydliga mål.
•
•
• Trivs i en i föränderlig miljö med högt tempo.
•
•
• Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift, på svenska och engelska.
•
•
• Gärna har erfarenhet av serviceyrket och att arbeta i en ledarroll, men detta är inget krav.
•
•
• Har en slutförd gymnasieexamen.
Om rollen & arbetsuppgifter
Som Teamledare är det din uppgift att leda dina medarbetare mot att nå era mål. Du har huvudansvar för teamets lönsamhet och jobbar aktivt med att kvalitetssäkra vår kundservice genom coachning och uppföljning. Som Teamledare ansvarar du för teamets välmående och har personalansvar för ca 15-20 medarbetare. Tjänsten innebär dessutom administrativa uppgifter och du rapporterar era resultat till din chef, Business Manager.
Releasy är en målinriktad arbetsplats som arbetar med den bästa kundupplevelsen i fokus. För att trivas i rollen behöver du vara en naturlig inspiratör som motiverar och lyfter andras prestationer, bygger goda relationer och är ordningsam. Du sitter placerad hos dina medarbetare i ett öppet kontorslandskap och ingår i ett team av andra ledare.
Ansökan
Är du den vi söker? Sök rollen idag!
Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Observera att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi gör bakgrundskontroller för att undanröja eventuella frågetecken gällande din framtida arbetsprestation. Bakgrundskontrollen görs med hjälp av ditt personnummer. Du kommer även genomgå ett screeningtest som testar din problemlösningsförmåga samt ett personlighetstest.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mattias Flink på mattias.flink@releasy.se eller Malin Bergstedt-Leander på malin.bergstedt-leander@releasy.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Releasy
Releasy Customer Management är en outsourcingpartner inom kundservice till flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion och har ca 1300 anställda fördelat på sex verksamhetsorter; Borlänge, Linköping, Borås, Stockholm, Barcelona och Karlskoga. I Linköping jobbar runt 430 medarbetare i öppna kontorslandskap med uppdrag mot SL, Färdtjänst, Axfood, DN, Expressen och Telia. Vi finns i Mjärdevi och erbjuder lokala förmåner och aktiviteter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Björk
jessica.luppert-tell@releasy.se
Lisa Löfström
0707950974
gabriel.henriks@releasy.se
simon.larsson@releasy.se
Christoffer Andersson
0704447325
Erika Sahlén
0771-350900
Petter Paulsson
Sebastian Andersson
Josefin Danielsson
0771-350 900