OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anslut till ett av Sveriges snabbast växande ehandels-företag. För dig som är intresserad av att bygga långsiktiga kundrelationer.
ECODI AB är ett svenskt företag vars affärsidé är att snabbt och billigt leverera svenska produkter till hela världen. Under de senaste 10 åren har vi byggt upp en lojal kundkrets som varje år växer sig allt större. I takt med att kunderna ökar så ökar även kravet på kundservice och content till våra sidor.
Därför söker vi nu dig som trivs med att uttrycka sig i skrift, som har struktur, framåtanda och tidigare erfarenhet av att jobba med kundrelationer. Som e-handel servar vi världens alla hörn och måste snabbt kunna tillgodose våra kunder med information kring produkter, leveranser och betalningar för alla möjliga marknader. Vår kundservice är navet i vår verksamhet för att skapa nöjda och återkommande kunder. Och nu vill vi att du är med och förgyller våra kunders tillvaro! Som medarbetare hos oss kommer du även att få jobba med content på engelska (eller ett av följande språk: tyska, svenska, finska eller norska), därför är det viktigt med högkvalitativa språkkunskaperna med felfri grammatik i ett av språken.
Content writer innebär att man tar fram texter i form av produktbeskrivningar, artiklar och information till våra hemsidor. För detta krävs ett grammatiskt korrekt språk och gärna lite kreativitet. Även ett plus om man har tidigare erfarenhet från att skriva artiklar till hemsidor eller bloggar.
Kundservice håller öppet mellan 6-18 svensk tid och även vissa timmar under helger. Detta innebär att våra arbetstider skiftar från 6-15, 9-18 och även innefattar viss helgtid. Exakta timmar planeras inom teamet för att passa såväl kunder som medarbetare.
Kundbemötande sker mestadels på engelska och via framförallt mejl, men kan på sikt även utvecklas till att handla om live-chat eller telefon.
Var ej rädd att be om en hjälpande hand. Vår support är ett litet men sammansvetsat team där man alltid kan bolla frågar med sina medarbetare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% (6 månaders provanställning) med placering i Grebbestad. Du ansluter till ett mindre företag med runt 10 anställda, men som just nu växer snabbt. Därmed finns alla möjligheter att utvecklas och ta steg inom företaget. ECODI AB har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Om du tycker att denna tjänst passar just dig. Tveka inte att skicka in ditt CV tillsammans med ett personligt brev om varför denna tjänst passar just dig. Eftersom engelska är en central del i arbetet så vill vi att ditt personliga brev är författat på samma språk.
Ansökan skickas till careers@ecodi.se. Vi ser fram emot att höra ifrån dig.
Tjänsten kräver
Engelska i tal och skrift
Språkkunskaper i ett av följande språk: tyska, svenska, norska eller finska
Tidigare erfarenhet av administrativt arbete och datorer
Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundrelationer
Ett plus om du har
Tidigare jobbat med kundservice inom e-handel
Tidigare jobbat med sökordsoptimering
Med vänliga hälsningar,
Ellinor Kyrk
Head of Customer Relations, ECODI AB