OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholms universitet är huvudstadens centrum för högre utbildning och forskning inom humaniora, juridik, naturvetenskap och samhällsvetenskap.Här studerar 39 000 studenter och här bedrivs världsledande forskning som hjälper oss att bättre förstå människan, samhället och naturen.Med 5 600 anställda är universitetet en av Stockholms största arbetsplatser. Stockholms universitet satsar på en ny internationell webbplats och söker därför en engagerad engelskspråkig webbredaktör, Content Manager, som ska underhålla och vidareutveckla den.Enheten för kommunikation och samverkan ansvarar för universitetets övergripande interna och externa kommunikation och för universitetets övergripande omvärldskontakter.Enheten är en del av universitetsförvaltningen och ger stöd till universitetsledning, institutioner och förvaltningsenheter. Arbetsuppgifter Du arbetar för att öka kännedomen om Stockholms universitet internationellt och att få fler utländska studenter och forskare att vilja komma till Stockholms universitet.Du arbetar nära enhetens övriga medarbetare, nära universitetsförvaltningens internationella avdelning och sektion för IT och media, samt nära institutionsföreträdare.Du kommer att: .arbeta med kontinuerlig utveckling av innehåll och funktioner på den internationella webbplatsen i samråd med webbsamordnaren, redaktörer för den svenska webbplatsen och personer som arbetar direkt med internationella studenter och forskare .skriva och uppdatera profilerande texter och notiser på engelska om universitetets utbildning och forskning, framförallt för webbplatsen men även för andra kanaler..arbeta för att fler ska bidra med innehåll till den internationella webbplatsen..bevaka och proaktivt bidra till hur universitetet presenteras av andra aktörer internationellt t ex i sökmotorer och på andra webbplatser..medverka i andra specifika marknadsföringsaktiviteter, t ex projektleda en trycksak eller samordna marknadsföring på plats vid en utbildningsmässa utomlands. Kvalifikationer Utbildning inom marknadskommunikation på högskolenivå, eller motsvarande kunskaper.Minst två års yrkeserfarenhet av att underhålla och vidareutveckla en stor webbplats med många intressenter.Erfarenhet av att driva en community, eller ha mycket god kunskap om denna typ av funktion.Erfarenhet av internationell tjänstemarknadsföring, eller marknadskommunikation.Engelska som modersmål, eller motsvarande kunskaper.Mycket god förmåga att uttrycka sig slagkraftigt i skrift på engelska och god förmåga att uttrycka sig i skrift på svenska (Universitetet följer utbildningsdepartementets rekommendation att använda brittisk engelska.).Det är meriterande med erfarenhet av offentlig upphandling av kommunikations-tjänster och erfarenhet av att studera eller arbeta vid ett lärosäte i ett annat land. Viktiga egenskaper är att vara iderik, drivande, prestigelös och att ha god förmåga att arbeta strukturerat.