OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har utvecklat en mobility as a service-plattform och vår molntjänst används idag i 70 länder. Vi söker nu en teknisk support-person som gillar kundkontakt.
Om dig
Vi söker dig som passar in på följande beskrivning:
* Du är mycket duktig på att lösa problem och att hjälpa andra.
* Du talar och skriver felfritt på engelska.
* Du har ett stort teknik- och datorintresse och lång vana av att använda Android och iPhone.
Vi ser det som positivt om du dessutom behärskar andra språk, t.ex. spanska eller finska.
Om dina arbetsuppgifter
Som teknisk support kommer du framförallt jobba med engelsktalande kunder och hjälpa dem när de kontaktar oss.
Kundkontakter sker genom flera olika kanaler: e-post, webbchat och telefon/Skype, så du behöver behärska engelska felfritt i både tal och skrift.
Det är ett mycket utvecklande jobb i en internationell miljö där du kommer att ha kontakt med väldigt många personer varje dag.
Vår produkt är en molntjänst, så allt arbete sker från vårt kontor i Linköping.
Du behöver inte ha någon specifik teknisk kompetens för denna position. Du kommer läras upp i vårt system, men det är viktigt att du gillar att lösa problem och är allmänt tekniskt intresserad, samt förstås att du är duktig på att hjälpa andra människor.
I denna roll ingår det även att stämma av läget med existerande kunder på telefon med jämna mellanrum, så det är viktigt att du trivs med kundkontakt på telefon.
Om oss
TaxiCaller grundades 2011 och har utvecklat en mobility as a service-plattform. Vi har inledningsvis fokuserat på taximarknaden och vårt molnbaserade taxibokningssystem har snabbt nått internationella framgångar och används idag av taxibolag i hela världen. Vi har nyligen även börjat erbjuda vår mobility as a service-plattform till andra transportsektorer.
TaxiCallers system är revolutionerande i och med att vi använder den senaste teknologin inom både webb-lösningar och smarta mobiler (iPhone och Android).
Vi upplever en stark efterfrågan på vår produkt och vi behöver därför utöka vår supportavdelning.
Vi har vårt huvudkontor på Mjärdevi i Linköping.
Mer information om oss finner du på: www.taxicaller.com och www.linkedin.com/company/taxicaller