OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20211151
Välkommen till Digitaliseringsenheten i Hälsa, vård- och omsorgsförvaltningen! Vår enhet består av ungefär 75 medarbetare och ansvarar för den digitala utvecklingen och IT-support inom förvaltningen. Vi är i början av en spännande och utmanade digital resa där fokus är att föra tekniken framåt genom att hitta smarta och effektiva arbetssätt för våra medarbetare, brukare och anhöriga. Detta medför att vi nu behöver utöka kompetensen inom det digitala området och söker härmed två IT- samordnare. Vill du vara med på en spännande resa och bidra till digital utveckling inom Hälsa, vård- och omsorgsförvaltningen? Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
I rollen som IT-samordnare arbetar du aktivt och kontinuerligt med att säkerställa att verksamheten bedrivs på ett effektivt sätt. Du arbetar utifrån verksamhetsmål och driver på så vis digitaliseringen framåt. I arbetet ingår att vara delaktig och driva olika former av projekt, samt att ge stöd till förvaltningens sektions, enhets- och avdelningschefer kring frågor som rör IT. Du arbetar även kontinuerligt med att förbättra, utveckla och effektivisera IT-support, och ger stöd i verksamhetens olika IT-lösningar. I tjänsten ingår också att säkerställa att hård och mjukvara är adekvata och att de byts ut i enlighet med de principer och riktlinjer förvaltningen tagit fram. Du arbetar även med beställning av utrustning, systemadministration, samt säkerställning av drift av IT-system.
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, alternativt utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. För tjänsten krävs flerårig erfarenhet av arbete inom IT-organisation med fokus på utveckling- och förbättringsarbete inom digitalisering. Det är viktigt att du har ett genuint servicetänk, organisatorisk förståelse samt att du drivs av att hjälpa organisationen att utvecklas. Du har förmåga att kunna prioritera vad som är viktigt och vad som ger resultat. Det krävs också att du har ett ekonomiskt sinnelag och förvaltar det förtroende det innebär att arbeta inom offentlig förvaltning. Du är ansvarstagande och lösningsfokuserad i ditt sätt att arbeta och har lätt för att samarbeta med andra. För att lyckas i rollen krävs också att du är kommunikativt skicklig och kan kommunicera väl på svenska och engelska i både tal och skrift. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. För tjänsten är B-körkort ett krav.
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform: 1 Tillsvidare. 1 Visstidsanställning under minst 6 månader med möjlighet till förlängning.
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98