OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten Externa tjänster ansvarar för att säkerställa att levererade arbetsmarknadstjänster och utbildningar håller rätt kvalitet. Ansvaret omfattar att planera, genomföra och samordna beställning av upphandlade arbetsmarknadsutbildningar och tjänster, samt uppföljning och granskning av externa leverantörer och de tjänster man tillhandahåller.
Vi söker nu en sektionschef till sektionen Tjänsteutveckling.
Sektionen Tjänsteutveckling analyserar behov av och beställer externa tjänster för arbetssökande. Sektionen stöder regioner och marknadsområden i användandet av dessa. I sektionen arbete ryms t.ex.
- behovsanalys och beställning av tjänster
- uppföljning av tjänster inför upphandling
- stöd till regioner och marknadsområden i analys av behov inför beställning
- tillgängliggörande av tjänster
- förvaltning av tjänster
- stöd till regioner och marknadsområden i användandet av tjänster och avtal.
Sektionen, dess processer och arbetssätt ses just nu över och stort fokus kommer att läggas på att som sektionschef vara med implementera och utveckla verksamheten. Sektionschefen kommer även att bli ett stöd till enhetschefen i att anpassa och utveckla enhetens arbete till de krav och förväntningar som finns i myndigheten på ett enhetligt, effektivt och rättssäkert arbete.
Arbetsuppgifter
Som sektionschef leder du sektionen i enlighet med avdelningens mål och riktlinjer, budget samt myndighetens personalpolicy. Som sektionschef vid Arbetsförmedlingens huvudkontor ingår du i en ledningsorganisation där du företräder statlig arbetsmarknadspolitik. Du företräder enheten och avdelningen med din sakkunskap i samarbeten och samutveckling med övriga avdelningar på huvudkontoret, uppdragsgivaren och externa parter. Din huvudsakliga arbetsuppgift blir personalansvar med fokus på kontinuerlig uppföljning och utveckling av verksamhet och medarbetare. Det innebär att du ska motivera och entusiasmera medarbetarna till att utföra ett bra arbete tillsammans med övriga medarbetare och chefer. Du rapporterar till enhetschefen
För tjänsten kan arbetet innebära att leda personal på distans och det kan innebära resor.
Kvalifikationer
• Du har högskoleutbildning om 180 poäng, eller 120 poäng enligt det gamla systemet, med en relevant inriktning, t.ex. mot ekonomi, juridik, förvaltningskunskap eller liknande
• har erfarenhet av arbete som chef
• erfarenhet av tjänsteupphandling eller om du har arbetat inom inköpsområdet i en större organisation alternativt samma erfarenhet ur ett leverantörsperspektiv
Färdigheter
• har ett genuint intresse av att leda andra människor och hur man får grupper att fungera
• har förmåga att skapa engagemang bland dina medarbetare genom ditt ledarskap
• har förmåga att kunna arbeta självständigt, vara trygg i rollen som ledare samt stimulera medarbetarna till goda resultat
• har lätt för att samarbeta med andra
• har förmågan att kommunicera på ett rakt, tydligt och enkelt sätt. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• har förmåga och intresse av att hämta in och använda omvärldskunskap för att utveckla verksamheten
• har lätt att ta till sig stora mängder information
• är analytisk och strukturerad
• är mål- och resultatorienterad
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av att arbeta med kompletterande arbetsmarknadstjänster eller utbildningar
• erfarenhet av att ha lämnat anbud inom ramen för offentlig upphandling
• kunskap om hur politiska styrningen av statliga myndigheter fungerar
• erfarenhet av distansledarskap
Chefsrollen är en förtroendeställning, vilket innebär att du ska vara en god företrädare för myndigheten, såväl inom som utom organisationen samt en bra förebild för medarbetaren. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm.
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer AF 2015/207671 senast den 18 maj 2015. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner
Enhetschef Externa tjänster, Björn Elmqvist 010-488 52 79
ST Per Samuelsson 010-486 92 34
SACO-S Andreas Deniz 010-486 21 98
Seko Mikael Listh 010-486 65 64
HR partner Lena Bröderman 010-487 41 03
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740