OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Haninge är inte bara skärgård. Här -20 minuter från huvudstaden- växer Haninge med bostäder i centrum, ny stadsdel, handel och ny företagspark tillsammans med dynamiskt företagande och högskoleforskning. Välkommen till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden.
Vår kollega kommer att pröva nya arbetsuppgifter och vi söker en någon som kan fylla hennes plats som socialkonsulent. I rollen kommer du att möta både arbetssökande och arbetsgivare. Du tycker om att jobba med individer i förändring och trivs med att arbeta i en intensiv och föränderlig miljö. När du möter dina sökande kartlägger och identifierar deras behov, erbjuder dem stöd och insatser som matchar till arbete.
Du arbetar gärna självständigt, men samarbetar också lätt med andra både i och utanför organisationen. Du kommer dagligen att behöva dokumentera ditt arbete och arbeta med administration i vårt system, vilket innebär att det är bra om du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete för att trivas i rollen.
Kompetenskrav
-Du är socionom eller har en annan beteendevetenskaplig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
-Du har goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst 3 års arbetslivserfarenhet
-Du har kunskap och erfarenhet av kartläggning, vägledning och coachning.
-Du har tidigare erfarenhet av handläggararbete
-Du har erfarenhet dokumentation och handläggning enligt grundläggande lagstiftning
Merit
Tidigare arbetslivserfarenhet som socialsekreterare, arbetsförmedlare eller personaladministratör. Körkort önskvärt
Ansökningar och intervjuer kommer att behandlas löpande.
Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra medarbetare ger oss ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med hög kvalitet. Haninge kommun är finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.