Enheten för behörighet 1 söker utredare

Arbetsbeskrivning

Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.

Avdelningen för regler och behörighet svarar för myndighetens regelstyrning genom att utarbeta föreskrifter, allmänna råd och meddelandeblad. Avdelningen svarar för all myndighetsutövning, liksom för legitimationer och andra behörighetsärenden. Här hanteras också statsbidrag och tillståndsgivning. Enheterna för behörighet prövar och utfärdar legitimationer, specialistkompetensbevis, intyg med mera till såväl svensk som utländsk personal i hälso- och sjukvården. Till behörighetsenhet 1, som handlägger ansökningar om specialistkompetens samt EU-ansökningar, söker vi nu en utredare.

Vi söker dig som vill


• utreda ansökningar om behörighet samt fatta beslut i vissa ärenden
• besvara förfrågningar rörande behörighet
• utfärda intyg gällande behörighet.

Kvalifikationskrav 


• Juridisk eller annan utbildning som Socialstyrelsen finner relevant.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt.
• Minst tre års erfarenhet som handläggare inom offentlig förvaltning.

Arbetet ställer krav på att du har en god initiativförmåga, är flexibel samt bra på att samarbeta. Du är van att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta mål och har ett gott ordningssinne. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har 


• intresse av hälso- och sjukvårdsfrågor samt juridiken inom området
• EU-rättslig utbildning och/eller arbetat med EU-rättsliga frågor.

 

Anställningsinformation

Anställningen är tillsvidare, på heltid, med sex månaders provanställning och placering i Stockholm.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på socialstyrelsen.se. Sista ansökningsdag är 2016-08-28. Ansök genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1-20825/2016. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

 

Fackliga företrädare: 

Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024