OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det huvudsakliga arbetsinnehållet är att
• handlägga tillsynsärenden och klagomål rörande bevakningsföretag och deras personal
• planera och genomföra platsinspektioner och fältkontroller av bevakningsföretag inom hela riket
Arbetet inkluderar visst resande men sällan övernattningar.
Arbetet kommer i viss mån även inkludera motsvarande arbetsuppgifter rörande auktoriserade delgivningsföretag.
Du kommer att arbeta i en grupp som tar ett gemensamt ansvar samt självständigt planerar och genomför sina arbetsuppgifter.
Du ska ha
• relevant högskoleutbildning
• minst något års aktuell erfarenhet av ärendehandläggning inom offentlig förvaltning
• mycket god kommunikationsförmåga i både skrift och tal
• förmåga att göra sammanvägningar av olika typer av information för att göra korrekta och rättssäkra bedömningar och prioriteringar
• hög integritet och personlig mognad
• god samarbetsförmåga
• vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö
• B-körkort
• svenskt medborgaskap
Det är meriterande med tillsynserfarenhet och erfarenhet och intresse av att planera och genomföra externa möten. Erfarenhet av tillsyn i form av platsinspektioner är mycket meriterande.
Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm och möjligheter finns att delvis arbeta på annan plats än kontoret.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Enheten för tillsyn har 16 medarbetare och hanterar tillsynsfrågor inom flera områden, företrädesvis penningtvätt, överförmyndare och bevakningsföretag. Enheten ingår i avdelningen för rättsliga frågor som har drygt 100 medarbetare. I avdelningen ingår även enheterna för diarium och arkiv, förvaltning, juridiskt verksamhetsstöd, stiftelsetillsyn samt överklaganden.
Anställningsform: Vikariat t o m 2022-12-31
Tillträde: Snarast
Vi avser att genomföra intervjuer vecka 13
Ansök senast: 2021-03-18
Referensnummer: 112-11095-2021
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36