Enhetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Socialtjänstens bostadsenhet

Arbetsplatsbeskrivning
Bostadsenheten erbjuder stöd till familjer och enskilda som inte får en bostad på egen hand. Utifrån den enskildes behov utförs stöd och tillsyn i boendet. Målgruppen för verksamheten är personer som kommer i kontakt med socialtjänsten och därigenom får hjälp med en bostad. Boendet erbjuds genom andrahandskontrakt med tilläggsavtal. Individerna kommer från olika sektioner inom socialtjänsten.

Bostadsenheten består av ca 15 personer och leds av bostadschefen. Enheten är organiserad under socialtjänstens stabsenhet för lokal- och bostadsförsörjning. Då vår nuvarande administratör går i pension till hösten söker vi nu efter en ersättare.

Arbetsuppgifter
Som administratör är du ett stort stöd för enhetens chef och medarbetare. Du arbetar med personaladministrativa frågor såsom personal- och schemaplanering, anställningsavtal, tjänstgöringsintyg och arbetsgivarintyg. Du hanterar även personalakter.

Du konterar och kontrollerar en stor mängd fakturor bland annat enhetens hyresadministration. Du arbetar i Officeprogrammen och i flera av våra IT-system såsom personal/lönesystem, bokningssystem och socialtjänstens IT-system Sofia.

Rollen som administratör är varierande och kan även innebära allt ifrån att föra minnesanteckningar, sammanställa dokument, boka möten, svara på frågor från interna och externa samarbetsparter till att förbereda och planera arbetsmöten och konferenser. Arbetet innebär omfattande kontakter med medarbetare inom enheten. I tjänsten finns utrymme för att ta egna initiativ och arbeta med förbättringsarbete.

Kompetenskrav
Vi söker dig som lägst har gymnasial utbildning inom ekonomi och/eller administration och du ska ha erfarenhet av administrativt arbete. Har du tidigare arbetat med våra system, Visma (Aditro) och TimeCare, är det till din fördel. För att klara av arbetet som administratör krävs att du gillar att arbeta i ett högt tempo och har lätt för att samarbeta. Du är serviceinriktad, gillar att ta ansvar och har god förmåga att ta egna initiativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta:

Enhetschef Hanna Jinnestrand 036-10 34 32
Samordnare Eva Jansson 036-10 58 66


Fackliga representanter, se http://www.jonkoping.se/fackligasoc



Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt kollektivavtal
  • Tillsvidare. 100 %. Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 10 april 2017

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024