OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.
Om oss
Vi är en organisation inom verksamhetsområdet hemvård, rehabilitering och service för seniorer som bistår våra patienter med insatser beviljade utifrån hälso- och sjukvårdslagen.
Hos oss arbetar främst legitimerad personal. Våra medarbetare finns på olika hemvårdsområden i Lunds kommun.
Arbetsuppgifter
Du kommer att utföra administrativa uppgifter i ett nära samarbete med enhetscheferna. Huvudsakligen kommer du att arbeta med personaluppgifter vad gäller bemanning av sjuksköterskor på enheten så som schemaläggning, vikarieanskaffning samt avrop mot bemanningsföretag.
Du kommer att vara ansiktet utåt i kontakt med bemanningsföretag och det är viktigt att du känner dig bekväm i att tolka avtal. Du kommer också i vårt HR-system att bevaka och tillstyrka personaluppgifter.
Din tjänst innefattar även vissa ekonomiuppgifter så som kontering av leveransfakturor och att skapa kundfakturor. Du kommer även att göra vissa IT-beställningar.
System som används är: Raindance, HR-portalen, Procapita, Phoniro care samt Office Excel.
Vi söker dig som
är positiv, engagerad, flexibel och serviceinriktad samt har en god förmåga att prioritera. Du ska tycka om att vara spindeln i nätet både inom verksamheten och utåt sett.
Du behöver ha en gymnasieutbildning med administrativ eller ekonomisk inriktning samt några års erfarenhet av administrativt arbete eller annan lämplig utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
Arbetet kräver goda kunskaper i Officepaketet och att du enkelt kan sätta dig in i förvaltningens IT-baserade system. Du måste ha goda kunskaper i svenska språket och ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Urval och intervjuer sker löpande.
Våra medarbetare är vår styrka och främsta tillgång. Därför erbjuder vi alla som arbetar hos oss ett antal förmåner. Du kan läsa mer om dessa på www.lund.se/formaner
Kontaktpersoner på detta företaget
Bemanningsenheten reception