Enhetsadministratör

Enhetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss

Särskilt boende för äldre ansvarar för våra äldreboenden och demensboenden för äldre.

Här bor personer med omfattande behov av service och omvårdnad dygnet runt. I Lund finns drygt 580 lägenheter inom särskilt boende för äldre, varav cirka hälften är avsedda för personer med demenssjukdom.

Nu söker vi en enhetsadministratör till Norrdala, som ligger i den nordvästra delen av Lund. Tjänsten är ett vikariat tom 220531 med möjlighet till tillsvidareanställning.

Arbetsuppgifter

Arbetet som enhetsadministratör består främst av administrativa arbetsuppgifter i nära samarbete med enhetscheferna.

Du kommer att arbeta med:

- HR-administration
- Personalsamtal/möten
- Ta fram statistik
- Medverka vid budgetuppföljning
- Beställningar/inköp enligt avtal,
- Faktura- och lönehantering
- Välfärdsteknologi
- Brand- och skyddsrond

Tjänsten innebär kontinuerliga kontakter med såväl interna som externa aktörer.

Kvalifikationer

- Högskoleutbildning med administrativ eller ekonomisk inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig är ett krav.
- Några års erfarenhet av administrativt arbete är ett krav.
- Erfarenhet av att arbeta gentemot flera chefer/verksamheter är meriterande.
- Goda kunskaper i Officepaketet och att du enkelt kan sätta dig in i förvaltningens IT-baserade system.
- Det är en merit om du har erfarenhet av att arbeta i systemen Raindance, Procapita och Winlas.

Vidare har du goda kunskaper i svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Då stor del av tjänsten innebär samtal och möten med personal måste du ha lätt för att ta kontakt med andra människor och skapa goda relationer.

Det är också en fördel om du har vana att tala inför grupp, tex vid möten m.m.

Du delar vår vision och värdegrund och är redo att arbeta utifrån våra förhållningssätt lyssna, lära och leda. Då arbetet är självständigt är det viktigt att du är ansvarsfull, engagerad, flexibel och serviceinriktad samt har en god förmåga att prioritera. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 19 oktober 2021

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024