Enhetsadministratör

Enhetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På socialförvaltningen arbetar cirka 600 medarbetare som ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med missbruksproblematik eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar.



Om oss

Nu söker vi en enhetsadministratör till Stöd i Boende Norr och Stöd i Boende Öster

Stöd i Boende Norr:

är en verksamhet bestående av två särskilda boenden med tillhörande boendestöd.

Beläget i Norra Lund, arbetar riktat mot vuxna personer som har en varaktig psykisk funktionsvariation och är beviljad stödinsatser. Vi arbetar med ett återhämtningsinriktat förhållningsätt som genomsyrar alla våra led i verksamheten. Våra brukare erbjuds CAN-skattningar och har individuellt upprättade genomförandeplaner. I boendena finns det personal dagtid 07,00-21,00 och Natt personal 21,00-07,00 eller sovande jour, här har vi individschema.

Stöd i Boende Öster:

är en verksamhet bestående av ett särskilda boenden och tillhörande boendestöd. Beläget i Norra och Östra delarna i Lund främst byarna öster om Lund. Vi arbetar riktat mot vuxna personer som har en varaktig psykisk funktionsvariation och är beviljad stödinsatser. Vi arbetar med ett återhämtningsinriktat förhållningsätt som genomsyrar alla våra led i verksamheten. Våra brukare erbjuds CAN-skattningar och alla har individuellt upprättade genomförandeplaner.

Arbetsuppgifter

Som enhetsadministratör hos oss kommer du att ha ekonomiadministrativa uppgifter, så som att hantera fakturor, konteringar, inköp och beställningar via ekonomisystemet Raindance. I rollen ingår att ta ut rapporter, göra ombokningar, faktureringsunderlag och att ansvara för posthantering, arkivering mm
En annan del i rollen är personaladministration, där du kommer att kontrollera och godkänna medarbetares registreringar, lägga in anställningar och scheman mm i HR-systemet Visma Personec P och Multi Access och ha löpande kontakt med förvaltningens HR-administratör samt kommunens Löneservice.
Arbetsuppgifterna spänner över flera områden och du kommer även att hantera utskick av olika slag, skriva protokoll och minnesanteckningar och ta fram olika typer av underlag för statistik och uppföljning.

Vi söker dig som

Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med ekonomisk eller personaladministrativ inriktning.
För att lyckas i rollen vill vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt arbete i systemen Raindance, Visma Personec P, Procapita och Multi Access. Du har god förmåga att hantera dator och andra digitala verktyg i stora delar av Officepaketet. Du har god nivå i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt. För att trivas hos oss tror vi även att du har erfarenhet av administrativt arbete gällande heldygnsvård samt kunskap om målgruppen. Rollen kräver att du kan arbeta självständigt och strukturerat, att du har en god samarbetsförmåga där du bygger och bibehåller goda relationer och att du tycker att det här med att leverera god service är riktigt kul!

Låter det som en intressant tjänst? Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2022
  • Ansök senast: 9 augusti 2022

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024