OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjehemsenheten
Är du strukturerad, självgående och effektiv? Gillar att vara spindeln i nätet och ha mycket interna och externa kontakter? Vill du arbeta inom Jönköpings kommuns barn- och ungdomsvård som just nu är under utveckling? Då har du ett arbete som enhetsadministratör på Individ- och familjeomsorgens familjehemsenhet att söka!
Barn- och ungdomsvården i Jönköping består av en myndighetsdel och en öppenvårdsdel med behandlingsinsatser samt råd- och servicefunktion. Myndighetsdelen är indelad i tre geografiska enheter med lokalkontor i centrala Jönköping (väster), på Råslätt (söder) och i Huskvarna (öster). Vidare finns ett flertal kommunövergripande specialiserade enheter. Familjehemsenhetens specialområde är placerade barn och ungdomar i familjehem och uppföljning av vården. Geografiskt är enheten placerad i nya stadshuset, Madängen, i Huskvarna.
Vi söker nu dig som vill arbeta som enhetsadministratör på familjehemsenheten.
Ditt nya jobb
Arbetet innebär övergripande administrativa uppgifter såsom personaladministration, verksamhetssystem och post- och fakturahantering. Du är en viktig del i den kedja som ser till att familjehemmen, kontaktfamiljer och kontaktpersoner får rätt ekonomisk ersättning. En stor del av arbetet består av att stötta enhetens socialsekreterare, arbetsledare och chef administrativt i olika arbetsuppgifter. Du arbetar i verksamhetssystemen Visma, Combine och Proceedo.
Din kompetens
Du som söker ska ha utbildning inom administration. Det är meriterande att du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom IFO/barn- och ungdomsvården samt erfarenhet av våra olika verksamhetssystem. Detta ska i så fall styrkas i din ansökan. Vidare har du goda datakunskaper och gillar att ha många bollar i luften samt att vara spindeln i nätet. Du behärskar svenska språket och formulerar dig väl i tal och skrift.
Du är självgående genom att driva processer vidare och har ett strukturerat angreppssätt. Du tar gärna egna initiativ, utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet, tar ansvar samt planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Utöver självständigt arbete ska du kunna arbeta i grupp då du ingår i ett team och har kontakt med olika instanser och personer. Dessutom har du lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Som person är du också stabil och kontrollerad i stressade situationer och har inga problem att hålla ett högt tempo. Det är viktigt att du är serviceinriktad och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Länk till förmånslistan på jonkoping.se: https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommu (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)
Övrigt
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande och vi planerar att hålla intervjuer vecka 1, 3/1 och 4/1 2023. Arbetstider är dagtid, måndag till fredag, med möjlighet till flextid.
I ansökan ska du, förutom personligt brev och CV, även bifoga ditt examensbevis ifrån den administrationsutbildningen du genomfört. Ansökningar som saknar detta kommer inte att behandlas.
Välkommen med din ansökan!
Upplysningar
Camilla Törnqvist, resurschef
Tel: 036-10 73 09
Vesa Hoxha, administratör
Tel: 036-10 68 56
Madeleine Karlsson, administratör
Tel: 036-10 67 68
Fackliga representanter: Fackliga företrädare på socialförvaltningen - Jönköpings kommun (jonkoping.se) (https://www.jonkoping.se/fackligasoc)
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.