OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som enhetsadministratör på rättsavdelningen spelar du en central roll, genom att stötta enhetschefer och medarbetare som ingår i avdelningen. Jobbet vi erbjuder är omväxlande och innebär både bredd och fördjupning. Var med och bidra till skolans framtid!
Om jobbet
Rollen som enhetsadministratör på verksjuridik/rättsavdelningen innebär att stödja med vanligt förekommande administrativa uppgifter i det dagliga arbetet på flera enheter.
I dina arbetsuppgifter ingår att administrera arbetet inom enheternas olika uppdrag med fokus på personal- och ekonomiadministration, exempelvis ge stöd i hantering av avtal och överenskommelser, anställningsunderlag, granska egenrapportering, uppföljning och fakturahantering. I arbetet ingår även att skapa och ta fram underlag till enhetschef för olika uppföljningar, hjälpa till vid diarieföring och göra utskick vid remisser etc., planering och genomförande av möten, föra minnesanteckningar m.m. Eftersom vi arbetar med Skolverkets juridiska frågor förekommer också en del arbete med juridiskt kopplad administration, så som utlämnande av allmän handling och administrativt stöd till lärarnas ansvarsnämnd och i lärarlegitimationsverksamheten.
Du förväntas att samverka med andra administratörer och medarbetare och ingår i ett nätverk av administratörer på myndigheten.
Du arbetar på vårt moderna och rymliga kontor i Solna Business Park. Du har också möjlighet att arbeta upp till 50% på distans.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss behöver du stå för och leva upp till den statliga värdegrunden och till våra kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Läs mer på skolverket.se/jobb
I det här jobbet ska du ha
• slutförd gymnasieutbildning med, enligt Skolverket, lämplig inriktning,
• erfarenhet av personaladministration,
• aktuell erfarenhet av chefsstöd,
• mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaket,
• mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av administrativt arbete på statlig myndighet, samt relevant eftergymnasial utbildning med inriktning som Skolverket finner lämplig. Det är meriterande att ha erfarenhet av administrativa program som Agresso/Unit4, Visma Proceedo, Platina och Primula. Dessutom är erfarenhet av ekonomiadministration och arbete med juridiska frågor i samband med ärendehandläggning meriterande.
Som person behöver du
• ha förmåga att driva nya initiativ inom och utanför ramarna för ditt eget arbete,
• vara flexibel, anpassningsbar och beredd på förändringar,
• vara serviceinriktad och ha ett genuint intresse för att lösa kunders och kollegors problem,
• ha god samarbetsförmåga.
Viktigt att veta
Sista ansökningsdag är 31 december, 2023. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader.
När du registrerar din ansökan får du svara på några frågor i stället för att bifoga ett personligt brev. Läs gärna igenom ansökningsformuläret och förbered dina svar innan du gör ansökan.
Våra fackliga representanter är Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79 (Sveriges Lärare), Lee Gleichmann Linnarsson (Saco) 08-5273 3151 och Kajsa Öhman (Saco) 08-5273 3522.
* * * * *
Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Vårt uppdrag – skolans framtid.
Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats skolverket.se/jobb
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Se fullständig annons på vår hemsida!
Zara Warglo, Tf enhetschef
08/527 332 31
Kristina Larsson, Ekonomichef
08-527 332 00
Karin Hector-Stahre, Enhetschef
08-527 332 76
Karin Kroon, HR-chef
08/527 33 147
Christina Polgren, Enhetschef
08/527 33 382
Eva Nordlund, Undervisningsråd
08/527 33 595
Mats Olsson, Undervisningsråd
08/527 333 63
Anders Palm, Enhetschef
08/527 332 00
Johanna Freed, Biträdande enhetschef
08/527 332 00