Enhetsadministratör inom Boende LSS

Enhetsadministratör inom Boende LSS

Arbetsbeskrivning

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
Verksamhetsområdet Boende LSS ansvarar för att personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv.

Till verksamhetsområdet hör i dagsläget 43 grupp- och servicebostäder samt ett område med hemvård för yngre. Inom Boende LSS arbetar fem enhetsadministratörer gentemot totalt 18 enhetschefer. Huvuddelen av arbetet utförs på Margaretavägen tillsammans med de fyra andra enhetsadministratörerna.

Boende LSS befinner sig just nu i en spännande tillväxtfas och kommer utöka antalet grupp- och servicebostäder i Lunds kommun.

Arbetsuppgifter
Brinner du för att arbeta med administration och har lätt för att organisera, samarbeta och sprida glädje? Då kan du vara den vi söker!

Arbetet som enhetsadministratör inom Boende LSS består främst av administrativa arbetsuppgifter i nära samarbete med enhetscheferna. Huvudsakligen kommer du att arbeta med personal-och ekonomiuppgifter, administrera behörigheter, ta fram statistik, beställningar/inköp enligt avtal, direktupphandlingar, faktura- och lönehantering samt arbetsuppgifter rörande anställningsavtal, protokollskrivning och olika registrerings-och kontrolluppgifter. Tjänsten innebär kontinuerliga kontakter med såväl interna som externa aktörer.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning med administrativ eller ekonomisk inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Några års erfarenhet av administrativt arbete är ett krav. Erfarenhet av att arbeta gentemot flera chefer/verksamheter är meriterande, liksom B-körkort.

Arbetet kräver goda kunskaper i Officepaketet och att du enkelt kan sätta dig in i förvaltningens IT-baserade system. Det är en merit om du har erfarenhet av att arbeta i systemen Raindance, Procapita och Winlas. Vidare har du goda kunskaper i svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Du delar vår vision och värdegrund och är redo att arbeta utifrån våra förhållningssätt lyssna, lära och leda. Då arbetet är självständigt är det viktigt att du är ansvarsfull, engagerad, flexibel och serviceinriktad samt har en god förmåga att prioritera. Du måste även ha lätt för att ta kontakt med andra människor och skapa goda relationer.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!



Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 28 augusti 2021

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024