Enhetsadministratör sökes till Boendeenheten och Resursenheten

Enhetsadministratör sökes till Boendeenheten och Resursenheten

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbetar cirka 600 medarbetare som ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar.



Om oss
Som en del av Arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbete för ett hållbart ledarskap utökar vi nu stödet till cheferna genom att tillsätta enhetsadministratörer som ska utgöra ett professionellt administrativt stöd.

Vi söker en enhetsadministratör till Boendeenheten och Resursenheten:

Boendeenheten arbetar med att minska och motverka hemlöshet och erbjuder vräkningsförebyggande arbete genom Kvarbo, stödlägenheter, akutboende och sociala förturer. Vi är tio medarbetare med varierande uppgifter med stark sammanhållning och gott samarbete. Vi arbetar med hela Arbetsmarknads- och socialförvaltningen, serviceförvaltningen, kommunala och privata hyresvärdar och möter olika målgrupper.

Till Resursenheten vuxen kommer lundabor som fått bistånd från någon av förvaltningens utredningsenheter. Utifrån en individuellt upprättad plan arbetar socialrådgivare tillsammans med brukare som beviljats bistånd. 

Arbetsuppgifter
Som enhetsadministratör hos oss kommer du att arbeta inom flera administrativa områden inom bland annat ekonomi och personal. Inom ekonomiadministration blir det din uppgift att hantera fakturor, konteringar, inköp och beställningar via ekonomisystemet Raindance. Inom personaladministration arbetar du bland annat med att kontrollera och godkänna medarbetares registreringar, lägga in anställningar och scheman i HR-systemet Visma Personec P.

I din roll ingår att ha mycket kontakt med förvaltningens HR-administratör samt kommunens Löneservice. I tjänsten ingår även annan administration som bland annat innefattar ansvar för posthantering och arkivering, hantering av utskick av olika slag, att föra protokoll och minnesanteckningar men även framtagande av olika typer av underlag för statistik och uppföljning.

Din chef kommer att vara enhetschefen för Boendeenheten. Du kommer att ingå i ett nätverk med andra enhetsadministratörer där du får möjlighet att kompetensutvecklas och utveckla gemensamma arbetssätt tillsammans med dina enhetsadministratörskollegor.

Vi söker dig som
Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Har du en eftergymnasial utbildning med inriktning inom personaladministration ser vi det som meriterande.

Du trivs med ett självständigt arbete, är strukturerad i ditt arbetssätt och har erfarenhet av administrativt arbete i din tidigare yrkesroll. Du har goda kunskaper i officepaketet och känner dig bekväm med digitala verktyg, har du även arbetat inom våra system Raindance och Visma Personec P är det meriterande. Tjänsten kommer att innehålla schemaläggning för verksamhet som bedrivs dygnet runt, tidigare erfarenhet av schemaläggning är därför önskvärt.

För att lyckas i din roll är det viktigt att du är relationsskapande, självgående och serviceinriktad, du kan omsätta data till analyser och presentera detta på ett pedagogiskt sätt.

Du har en god nivå i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt.

För att du ska trivas, utvecklas och samtidigt göra ett bra arbete tror vi att du:
- har ett självständigt arbetssätt och förmåga till självledarskap

- tycker om att vara hjälpsam och att bidra till helheten utifrån ditt administrativa perspektiv

- kan själv lyfta fram förbättringsområden och ta initiativ till utveckling

Låter det som ett jobb som passar dig? Välkommen med din ansökan. Vi planerar att genomföra intervjuer från v. 5 och har därför löpande urval.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2023
  • Ansök senast: 24 januari 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024