OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldreomsorgen
Trivs du i rollen som spindeln i nätet och stimuleras av att hitta lösningar på problem? Har du en fallenhet för administrativa uppgifter och ett intresse för service? Då tycker vi att du ska kolla in jobbet som enhetsadministratör!
Ditt nya jobb
Som enhetsadministratör arbetar du med personaladministration såsom anställningsavtal, lönerapportering, fakturakontroll, schema och telefonservice. Du är ett administrativt stöd åt enhetschefer inom äldreomsorgen och ansvarar för att introducera och handleda nya medarbetare i bland annat personalsystemet. Arbetet innebär mycket kontakt med medarbetare. I rollen kommer du tillhöra ett team tillsammans med andra enhetsadministratörer som stöttar varandra och hjälps åt. Enhetsadministratörerna delar dock inte kontor utan är utspridda och arbetar ofta på äldreboendet som hen stöttar.
Vi erbjuder dig
Som enhetsadministratör har du stor frihet att planera och strukturera upp ditt arbete. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och en händelserik vardag. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun ta del av andra generella förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Vi som arbetsgivare är måna om att våra medarbetare ska må bra och vara friska, varför vi aktivt arbetar efter vår friskvårdspolicy samt erbjuder rabatter inom friskvårds-området. Läs mer om våra förmåner här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)
Din kompetens
Formella kvalifikationer
• Vi söker dig med minimum gymnasieutbildning inom administration, ekonomi eller likvärdig
• Har du eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig är detta meriterande
• Tidigare erfarenhet av personaladministration är ett krav
• Har du tidigare arbetat i Proceedo, Visma, Multi Access, Time-care Pool är detta meriterande
• För tjänsten krävs att du har mycket god datorvana och lätt för att sätta dig in i och arbeta i olika verksamhetssystem
• Tidigare erfarenhet från äldreomsorgen och kunskap äldreomsorgens verksamhet är önskvärt
• Arbetet ställer också krav på att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift
Personliga kompetenser
Tjänsten passar dig som trivs i rollen som spindeln i nätet. Du är ansvarstagande, har ett lösningsfokuserat och flexibelt förhållningssätt samt agerar utifrån vad som är bäst för hela verksamheten. Du har god förmåga att självständigt planera och utföra ditt arbete och gör detta på ett strukturerat sätt. Att du är serviceinriktad ser vi som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor!
Upplysningar
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde 2023-05-01 eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Vi arbetar med samplanering vilket innebär att arbete på flera enheter kommer att vara aktuellt. Jönköping arbetar med heltid som norm och erbjuder alltid 100% tjänstgöring.
Vi planerar att ha intervjuer 23/2, 27/2 samt 1/3. Välkommen in med din ansökan!
För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga examensbevis/studieintyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan.
Kontakt
Mari Chamai Mikho, enhetschef
Tfn. 036-10 39 87
E-post: mari.chamai-mikho@jonkoping.se
Fackliga representanter: Fackliga representanter (https://www.jonkoping.se/fackligasoc)
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som enhetsadministratör! https://www.jonkoping.se/
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.