OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.
Här blir du en del av ett team på 12 undersköterskor som trivs med att arbeta ihop och i samverkan med boende och anhöriga. Balders hemtjänst ansvarar för att ge omsorg, serviceinsatser, riktad hälso- och sjukvård, förebyggande insatser och service till boende på Balders servicehus så att de upplever kvalité, trygghet och kompetens.
ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar nära enhetschefen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa.
I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Detta innebär att du i vårt planeringsverktyg LifeCare planerar brukarens dagliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut. Denna viktiga plan för dagen styr sedan hela verksamheten så att brukaren får sin beviljade hemtjänst.
Vidare fungerar du som hemtjänstgruppens kontakt med Bemanningsenhet som tillhandahåller timvikarier. För ditt område ansvarar du för att bemanna upp vid frånvaro och informerar gruppen om eventuella schemaförändringar.
Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem. I samarbete med enhetschef är du även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar.
Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Tjänsten är 100%.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.
Du har en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. Vana av bemanning och schemaläggning samt erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter är meriterande. Tidigare erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är meriterande.
Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.
Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av LifeCare, TimeCare och Visma är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.
ÖVRIGT
Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.