Enhetsadministratör till hemvård Väster team 1

Enhetsadministratör till hemvård Väster team 1

Arbetsbeskrivning

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss

Lunds kommun hemvård är indelad i ett flertal, geografiska områden.

I varje område arbetar undersköterskor och vårdbiträden i team med hälso-och sjukvårdspersonal under ledning av en enhetschef. Till varje område hör en enhetsadministratör och en, eller flera, samordnare. Vi erbjuder service-, omvårdnads- och hemsjukvårdsinsatser dygnet runt till kommunens brukare 65+.

Vi erbjuder dig ett spännande och stimulerande arbete där du tillsammans med trevliga och engagerade kollegor gör skillnad varje dag. Våra medarbetare är vår styrka och främsta tillgång. Därför erbjuder vi alla som arbetar hos oss ett antal förmåner. Du kan läsa mer om dessa på www.lund.se/formaner

 

Arbetsuppgifter

Brinner du för att arbeta med administration och har lätt för att organisera, samarbeta och sprida glädje? Då är det just dig vi söker!

 

Nu söker vi en enhetsadministratör till hemvården Väster team 1. I nära samarbete med enhetschefen på enheten kommer du att svara för diverse administrativa arbetsuppgifter.

 

Huvudsakligen kommer du att arbeta med personal- och ekonomiuppgifter vad gäller anställningsavtal, fakturahantering, telefonservice, framtagande av statistik och offerter samt utföra beställningar av exempelvis it-behörigheter. I tjänsten kommer du även att skriva protokoll samt utföra registrering- och kontrolluppgifter. Du kommer bland annat att arbeta i program som Raindance och Procapita, därför är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av dessa.

 

Vi söker dig som

Det är ett krav att du har gymnasieutbildning med administrativ eller ekonomisk inriktning. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning som personalvetare, ekonom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Två-tre års erfarenhet av administrativt arbete är ett krav för tjänsten.

 

Arbetet kräver goda kunskaper i officepaketet och att du enkelt kan sätta dig in i förvaltningens IT-baserade system. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

 

Du delar vår vision och värdegrund och är redo att arbeta utifrån våra förhållningssätt lyssna, lära och leda.

 

Du är både engagerad och serviceinriktad samt tycker om att vara spindeln i nätet, både inom verksamheten och utåt sett. Då arbetet är självständigt är det viktigt att du också är ansvarsfull, lösningsfokuserad, stresstålig och har en god förmåga att prioritera. Erfarenhet krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsten är deltid; 75%, med arbetstiden förlagd dagtid måndag till fredag.

Vid nyanställning inom verksamhetsområdet hemvård, rehabilitering, stöd och service för seniorer begär arbetsgivaren utdrag ur belastningsregistret. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen.

Välkommen med  din ansökan!

 

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2021
  • Ansök senast: 10 maj 2021

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024