OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.
Om oss
Lunds kommun hemvård är indelad i ett flertal, geografiska områden.
I varje område arbetar undersköterskor och vårdbiträden i team med hälso-och sjukvårdspersonal under ledning av en enhetschef. Till varje område hör en enhetsadministratör och en, eller flera, samordnare. Vi erbjuder service-, omvårdnads- och hemsjukvårdsinsatser dygnet runt till kommunens brukare 65+.
Vi erbjuder dig ett spännande och stimulerande arbete där du tillsammans med trevliga och engagerade kollegor gör skillnad varje dag. Våra medarbetare är vår styrka och främsta tillgång. Därför erbjuder vi alla som arbetar hos oss ett antal förmåner. Du kan läsa mer om dessa på www.lund.se
Arbetsuppgifter
Brinner du för att arbeta med administration och har lätt för att organisera, samarbeta och sprida glädje? Då är det just dig vi söker!
Nu söker vi en enhetsadministratör till Väster team 2. I nära samarbete med enhetschefen kommer du att svara för diverse administrativa arbetsuppgifter. Arbetsplatsen ligger på Starvägen 19 på väster i Lund.
Huvudsakligen kommer du att arbeta med personal- och ekonomiuppgifter vad gäller anställningsavtal, fakturahantering, telefonservice, framtagande av statistik och offerter samt utföra beställningar av exempelvis it-behörigheter. I tjänsten kommer du även att skriva protokoll samt utföra registrering- och kontrolluppgifter. Du kommer bland annat att arbeta i Raindance, HR-portalen och beställarportalen för IT, därför är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av dessa.
Vi söker dig som
Det är ett krav att du har gymnasieutbildning med adekvat inriktning för tjänsten exempelvis administrativ / ekonomisk eller annan gymnasieutbildning i kombination med erfarenhet av liknande arbete. Dokumenterad erfarenhet av liknande arbete är meriterande.
Arbetet kräver god digital kompetens, tex i officepaketet och att du enkelt kan sätta dig in i förvaltningens IT-baserade system. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska dessutom ha god ekonomisk- och personaladministrativ kompetens.
Kunskaper i andra språk än svenska är meriterande, liksom kunskap i Vismas HR-system, Raindance med flera system samt kännedom om HÖK och AB.
Du delar vår vision och värdegrund och är redo att arbeta utifrån våra förhållningssätt lyssna, lära och leda.
Du är både engagerad och serviceinriktad samt tycker om att vara spindeln i nätet, både inom verksamheten och utåt sett. Då arbetet är självständigt är det viktigt att du också är ansvarsfull, lösningsfokuserad, stresstålig och har en god förmåga att prioritera. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tjänsten är heltid med arbetstiden förlagd dagtid måndag till fredag (40 h/v).
Vi arbetar löpande med rekryteringen under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan!
Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Kontaktpersoner på detta företaget
Bemanningsenheten reception