OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nya kollegor!
Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna.
Är du en expert på service och bemötande? Känner du dig rustad i att arbeta och utveckla olika administrativa processer? Då kan du vara den vi söker till våra nyinrättade tjänster som enhetsadministratör!
Om arbetet:
Som enhetsadministratör i Kinda hemtjänst arbetar du med personaladministration kopplat till anställning, lönerapportering och bemanningsplanering. Du sysslar med beställningar och leveranskontroll, telefonservice, administration av vissa datasystem och övrigt administrativt stöd som enhetscheferna kan behöva i sin vardag.
I jobbet kommer det till viss del att ingå planering av beställda insatser från biståndshandläggare och hälso- och sjukvårdspersonal i verksamhetssystemet Lifecare. Vi är ett stöd till hemtjänstgrupperna i hela kommunen och samarbetar tillsammans med arbetsgrupperna för att uppnå en likvärdig planering med individen i fokus.
Arbetet innebär mycket kontakt med medarbetare i verksamheten, men också med brukare, anhöriga och andra vårdinstanser. Du jobbar i nära samarbete med enhetscheferna och i ett team med arbetsledare och planeringsledare.
Det här förväntar vi oss av dig:
Vi söker dig som har utbildning på minst gymnasienivå inom administration, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Erfarenhet av arbete med administrativa processer, personaladministration samt bemanning är meriterande. Fördelaktigt är att ha vana av bemannings- och planeringsfrågor för verksamheter som bemannas dygnet runt.
Erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen, särskilt från hemtjänst är meriterande.
Du ska ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, samt ha en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Arbetet kräver flexibilitet och att du kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du ska dessutom ha god datakunskap och förmåga att hantera olika verksamhetssystem. Erfarenhet av lifecare, besched, reachmee och liknande är meriterande. En erfarenhet och förmåga att vara initiativtagande till, alternativt vara ett stöd i utvecklingsarbete, är meriterande och du bör själv vara nyfiken i egen utveckling.
Mer information och ansökan:
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag 20/11, rekrytering sker fortlöpande så vänta inte med din ansökan.
Kinda består av ca 10 000 medborgare som tillsammans bygger och utvecklar kommunen. Samverkan är en förutsättning för utveckling och vi arbetar med medborgardialog och med andra kommuner för kunskapsutbyte och tillväxt. Vi har bra kommunikationer till Linköping och därifrån ut till hela världen. Täta expressbussavgångar innebär bra pendlingsmöjligheter.
Vi vill att du gör din ansökan elektroniskt via länken. Det underlättar vår administration av ansökningarna. Tack!
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du vara med?
Tillsammans utvecklar vi Kinda kommun!
#adifferentkindawork