Enhetsadministratör till område vuxen

Enhetsadministratör till område vuxen

Arbetsbeskrivning

Individ- och familjeomsorgen

Gillar du att träffa människor? Vill du bidra till positivt bemötande i kontakten med socialtjänstens verksamheter? Då har du ett jobb att söka som enhetsadministratör inom individ- och familjeomsorgens område vuxen/missbruk.

Ditt nya jobb
I arbetet som enhetsadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av bemanning av receptionen, där du är socialtjänstens ansikte utåt för medborgarna som tar kontakt. Dina övriga arbetsuppgifter kommer att innefatta olika administrativa uppgifter såsom personaladministration, hyresadministration, registrering i verksamhetssystem, post- och fakturahantering samt stöd till områdets medarbetare och enhetschefer.

Tillsammans med de tre enhetsadministratörer som idag finns inom området, kommer du att ingå i ett team som arbetsleds av enhetschef. Gemensamt ansvarar ni för samordning och planering av uppgifter och för att skapa en god arbetsmiljö.

Välkommen till oss
Individ- och familjeomsorgen finns inom socialförvaltningen och är uppdelad i tre verksamhetsområden; försörjningsstöd, område vuxen och barn och unga. Som en utökning av befintliga administratörsresurser söker nu område vuxen en ny enhetsadministratör för att hösten 2024 kunna överta uppdraget att bemanna socialtjänstens reception i Sofiahuset. Sofiahuset är en arbetsplats för drygt 140 medarbetare från olika enheter inom socialtjänsten, såväl individ- och familjeomsorg som funktionshinderomsorg. I receptionen i Sofiahuset möter du besökare till samtliga dessa verksamheter. Arbetsplatsen är belägen i centrala Jönköping, nära busslinjer och resecentrum.

Område vuxen innefattar verksamheter med myndighetsutövning gentemot personer med missbruk och beroende, avhoppare, våldsutsatta och våldsutövare, kommunens socialjour samt nio olika utförarverksamheter.
Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun en trygg anställning och kan ta del av andra generella förmåner så som friskvårdsbidrag, läs mer här: https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html)

Din kompetens
Du som söker ska ha utbildning inom administration/ekonomi. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom myndighetsutövning samt erfarenhet av våra olika verksamhetssystem. Har du erfarenhet av administration inom individ- och familjeomsorgen eller erfarenhet av arbete i reception är det meriterande. Du har goda datakunskaper och gillar att ha många bollar i luften samt att vara spindeln i nätet. Du formulerar dig väl i tal och skrift och vi ser med fördel att du behärskar fler språk än svenska. Ange gärna vilka språk du behärskar i din CV.

Du är självgående genom att driva processer vidare och ha ett strukturerat angreppssätt. Du tar gärna egna initiativ, utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet, tar ansvar samt planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Utöver självständigt arbete ska du kunna arbeta i grupp då du ingår i ett team och har kontakt med olika instanser och personer.

Dessutom har du lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Som person är du också stabil och kontrollerad i stressade situationer och har inga problem att hålla ett högt tempo. Det är viktigt att du är serviceinriktad. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer kommer att genomföras onsdagen den 19 juni samt måndagen den 24 juni. Söker du tjänsten, se till att du är tillgänglig dessa dagar om du blir kallad på intervju.

I din ansökan vill vi att det finns ett CV samt bifogat examensbevis och aktuella tjänstgöringsintyg. All dina tjänstgöring ska kunna styrkas med intyg där det framgår befattning och vilken omfattning du arbetat. Även om du redan arbetar hos oss behöver du visa upp examensbevis och tjänstgöringsintyg för tjänster du haft utanför kommunen. Ansökningar som inte uppfyller detta kommer inte att prioriteras.

Före anställning ska utdrag lämnas från Rikspolisstyrelsens belastnings- och misstankeregister.

Välkommen med din ansökan!

Upplysningar
Marie Andersson, områdeschef område vuxen
E-mail: marie.andersson17@jonkoping.se
Fackliga representanter: Fackliga representanter (https://www.jonkoping.se/fackligasoc)

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2024
  • Ansök senast: 9 juni 2024

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024