Enhetsadministratör till personlig assistans!

Enhetsadministratör till personlig assistans!

Arbetsbeskrivning

Funktionshinderomsorgen

Är du en lagspelare med stort intresse för administration? Trivs du med serviceinriktat arbete och att den ena dagen inte är den andra lik? Då ska du läsa vidare!

Ditt nya jobb
Funktionshinderomsorgen inom Socialförvaltningen i Jönköpings kommun är organiserad i fem områden med gemensam Stab. Aktuella områden är; Personlig assistans, Myndighet, Socialpsykiatri och boendestöd, Daglig verksamhet och resurs samt Boende och korttids. Funktionshinderomsorgen arbetar med stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har funktionsnedsättning. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi för att de medborgare som valt oss som assistansanordnare ska ha tillgång till sitt rättighetsgrundade stöd och för att främja hälsa och delaktighet.

Till område Personlig assistans söker vi nu en enhetsadministratör för tillsvidaretjänst då en utav våra medarbetare går i pension. Assistansen består av fem team och som enhetsadministratör ingår du i ett av teamen tillsammans med 3- 4 enhetschefer. På området är vi totalt sex administratörer som utöver de chefsteam vi tillhör arbetar tätt tillsammans för att utbyta kunskaper och erfarenheter. Vi har exempelvis administratörsträffar en gång var tredje vecka.

Som enhetsadministratör har du huvudansvar för personaladministration såsom anställningsavtal, lönerapportering, schemahantering, fakturakontroll, telefonservice och att ge administrativt stöd åt enhetschefer. Arbetet innebär mycket kontakt med personal ute i verksamheterna. Eftersom det ställs höga krav inom personlig assistans att alltid ha personal på plats hos medborgare med beviljad assistans kommer du få hjälpa till med att ringa in personal. Som enhetsadministratör har du en central roll i teamet och är t.ex. ordförande vid team-träffarna.

Vår arbetsplats hittar du i nyrenoverade lokaler på Asecs-området i Jönköping.

Din kompetens
Du som söker har utbildning inom administration och/eller ekonomi och erfarenhet av ekonomi-och personaladministration. Det är meriterande om du har arbetat med administration inom personlig assistans och i verksamhetssystem som Personec/Visma, Time Care Pool och Time Care Multi Access. Med fördel har du god vana med bemanningsfrågor för personal med schemalagd arbetstid. Tjänsten kräver även att du har goda datakunskaper och kan formulera dig i tal och skrift.

Vi söker dig som är självgående genom att driva processer vidare och ha ett strukturerat angreppssätt. Du tar gärna egna initiativ, utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet, tar ansvar samt planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Utöver självständigt arbete ska du kunna arbeta i grupp då du ingår i ett team och har kontakt med olika instanser. Dessutom har du lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Som person är du också stabil och kontrollerad i stressade situationer. Att du är serviceinriktad ser vi som en självklarhet!


Vad erbjuder vi?
- Flexibel arbetstid.
- Kortare arbetstid juni-augusti.
- Möjligheter till kompetensutveckling.
- Betald semester första anställningsåret.
- Subventionerad friskvård.
- Läs mer om våra förmåner här (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)


Övrigt
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på 100 % med start enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid 08-17.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Förbered även två referenser varav en nuvarande/senaste chef om du blir kallad till intervju. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag.


Upplysningar
Jonas Johannesson, Områdeschef: 036-102573
Loraine Svensson, Enhetsadministratör: 036- 107587
Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024