OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.
Vi söker nu en enhetsadministratör till Rågens hemtjänstområde. Du kommer att arbeta tillsammans med enhetschef och hemtjänstpersonal.
Rågens hemtjänst ligger i centrala Avesta och utgår från trygghetsboendet Rågen och har som uppdrag att ge vård och omsorg till personer i ordinärt boende som beviljats hemtjänstinsatser enligt socialtjänstlagen. De flesta som arbetar är undersköterskor och arbetar dag och kväll. De utför beslutade insatser i form av personlig omvårdnad, läkemedelshantering, städ, ADL träning, inköp och besvara trygghetslarm.
Är du en driven administratör som trivs med utmaningen i få viktiga funktioner att fungera? Som kanske har egen erfarenhet från vården? Som trivs med högt arbetstempo men där varje dags arbete bidrar till att dina kollegor på bästa sätt kan ta hand om våra äldre. Då är det kanske dig vi nu söker!
ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar nära enhetschefen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa.
I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Detta innebär att du i vårt planeringsverktyg LifeCare planerar brukarens dagliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut. Denna viktiga plan för dagen styr sedan hela verksamheten så att brukaren får sin beviljade hemtjänst.
Vidare fungerar du som hemtjänstgruppens kontakt med Bemanningsenhet som tillhandahåller timvikarier. För ditt område ansvarar du för att bemanna upp vid frånvaro och informerar gruppen om eventuella schemaförändringar.
Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem. I samarbete med enhetschef är du även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar.
Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Tjänsten är 100%.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och kan snabbt fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimerar verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.
Du har en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. Vana av bemanning och schemaläggning samt erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter är meriterande. Tidigare erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är meriterande.
Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.
Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av LapsCare, TimeCare och Visma är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.
ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Lena Ehn
0226-645829